Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
Μην κάνεις Δίαιτα, κάνε Σωστή Διατροφή
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

Μην κάνεις Δίαιτα, κάνε Σωστή Διατροφή

Υγεία & Διατροφή

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεν πρέπει να συγχέεται με τη δίαιτα. Είναι ο τρόπος για τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρος, υγείας και ευεξίας. Στη συνέχεια, αναφέρονται ορισμένες συμβουλές για τα πως θα ακολουθήσουμε μια σωστή διατροφή χωρίς να στερούμαστε.

Τα γεύματά θα πρέπει να περιλαμβάνουν μια ποικιλία τροφίμων και να καταναλώνονται όλες οι ομάδες τροφίμων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η κατανάλωση μεμονωμένων τροφίμων κατ’ εξακολούθηση, καλό θα είναι να αποφεύγεται, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε διατροφικές ελλείψεις αλλά έχει και απουσία ενδιαφέροντος. Ας μην ξεχνάμε τις βασικές αρχές της Μεσογειακής διατροφής που είναι μέτρο, ποικιλία και ισορροπία.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά, δίνουν ενέργεια και έχουν λίγες θερμίδες. Οι συστάσεις για καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών δεν πρέπει να φαντάζει ανέφικτο, καθώς μπορεί να πραγματοποιηθεί με εύκολους τρόπους, όπως προσθέτοντας αποξηραμένα φρούτα στο πρωινό, έχοντας ως εύκολο και γρήγορο σνακ ένα φρούτο και τρώγοντας σαλάτα με κάθε κύριο γεύμα.

Αντί για κατανάλωση επεξεργασμένων δημητριακών και ψωμιού μπορείτε να προτιμήσετε τα ολικής άλεσης προϊόντα που παρέχουν φυτικές ίνες και πέρα από το αίσθημα του κορεσμού που προσφέρουν, εξασφαλίζουν καλή λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα. Τα ολικής άλεσης προϊόντα δεν παρέχουν λιγότερες θερμίδες από τα απλά, αλλά έχουν υψηλή διατροφική αξία συνεισφέροντας στην καλύτερη ποιότητα διατροφής.

Συστήνεται η αποφυγή συχνής κατανάλωσης τροφίμων πλούσιων σε «κακά» λιπαρά, όπως τηγανητά, κρέας, τυριά και η αποφυγή των έτοιμων επεξεργασμένων τροφίμων, τα οποία είναι πλούσια σε αλάτι.

Τα κορεσμένα λιπαρά καθώς και το αλάτι είναι επιβαρυντικοί παράγοντες για το καρδιαγγειακό σύστημα. Έτσι, πιο υγιεινές επιλογές αποτελούν τα γαλακτοκομικά, τυριά και κρέατα χαμηλών λιπαρών, η αύξηση της κατανάλωσης ψαριού με πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ευεργετικά για το καρδιαγγειακό, η κατανάλωση ελαιολάδου αλλά και η προετοιμασία γευμάτων στο σπίτι.

Σημαντικός παράγοντας για μια σωστή διατροφή είναι η παρακολούθηση του μεγέθους της μερίδας που καταναλώνεται.

Η κατανάλωση πρωινού είναι σημαντική, καθώς μας δίνει ενέργεια για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας και σπάει τη βραδινή πολύωρη νηστεία.

Βιβλιογραφία:
Eur Heart J. 
Arch Cardiovasc Dis. 
Br J Nutr.
Eur J Clin Nutr. 

Μην κάνεις Δίαιτα, κάνε Σωστή Διατροφή