Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
Kινόα: Πώς να την μαγειρέψεις και πώς να την αξιοποιήσεις;
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

Kινόα: Πώς να την μαγειρέψεις και πώς να την αξιοποιήσεις;

Πώς να..
Η γνωριμία μου με την κινόα έγινε πριν 3 χρόνια και την ερωτεύτηκα με την πρώτη μπουκιά! Πρόκειται για μια υπερτροφή γεμάτη θρεπτικά συστατικά: υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο κ.α. Επιπλέον δεν περιέχει γλουτένη και είναι ευκολοχώνευτη.  Αυτό το "ψευτοδημητριακό" καλλιεργείται εδώ και χιλιάδες  χρόνια στην περιοχή των Άνδεων.



Οι Ίνκας μάλιστα την θεωρούσαν ιερή και την αποκαλούσαν «μητέρα όλων των καρπών».  Είναι πια, πολύ διαδεδομένη και την βρίσκουμε όχι μόνο σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα αλλά και σε μεγάλα σούπερ μάρκετ. Οι τρεις βασικές της ποικιλίες είναι η λευκή, η κόκκινη και η μαύρη.

Η κινόα έχει διακριτική γεύση και  χρωματίζεται από τα υλικά με τα οποία την συνοδεύουμε. Μαγειρεύεται πολύ γρήγορα και εύκολα, γεγονός που την κάνει πολύ αγαπητή σε όσους δεν έχουν χρόνο για χάσιμο.



Πώς να την μαγειρέψω;

Το μόνο που πρέπει να προσέξουμε είναι να την ξεπλύνουμε σχολαστικά πριν την χρήση, γιατί αλλιώς πικρίζει λόγω της σαπωνίνης που περιέχει ο φλοιός της . Αφού λοιπόν την ξεπλύνουμε και την στραγγίσουμε, την ρίχνουμε σε μια κατσαρόλα με αλατισμένο νερό που βράζει (για 1 φλιτζάνι κινόα χρειάζονται 2 φλιτζάνια νερού ή ζωμού). Μπορούμε να ενισχύσουμε την γεύση της με υλικά της αρεσκείας μας όπως λίγο δεντρολίβανο, δαφνόφυλλα, ρίγανη, σκόνη σκόρδου/ κρεμμυδιού κ.α. Χαμηλώνουμε την φωτιά, σκεπάζουμε και μετά από 15-20 λεπτά που θα έχει απορροφηθεί το υγρό, αποσύρουμε. Μετά από 5 λεπτά ανοίγουμε το καπάκι και αφρατεύουμε με ένα πηρούνι. Έτοιμη η κινόα μας!



Πώς να την αξιοποιήσω;

Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να μαγειρέψει κανείς την κινόα. Είναι πραγματικά ένα πολυχρηστικό υλικό που μπορείς να το μεταμορφώσεις σε χίλια δυο πράγματα. Σας παραθέτω ιδέες για του λόγου το αληθές. Έτσι, δεν θα έχετε καμιά δικαιολογία να μην την δοκιμάσετε.
  1. Σε σαλάτα αναμεμειγμένη με λαχανικά εποχής, όσπρια, μυρωδικά.
  2. Σαν γέμιση σε πιτάκια, σε τάκος.
  3. Σαν κυρίως πιάτο συνοδεία ψητών λαχανικών και σως.
  4. Σαν κιμά για κεφτεδάκια.
  5. Σαν πρωινό αντί για βρασμένη βρώμη.
  6. Σε μπράουνις.
  7. Σε σούπα.
  8. Σε ομελέτα.

Πατώντας εδώ θα βρείτε εύκολες και νόστιμες προτάσεις για να απολαύσετε αυτήν την υπέροχη τροφή.

Νομίζω ότι σας έπεισα να την δοκιμάσετε. Φτιάξτε μια επαρκή ποσότητα το Σαββατοκύριακο κ αποθηκεύστε την στο ψυγείο για να την καταναλώνετε με όποιον τρόπο επιθυμείτε μέσα στην εβδομάδα.

Αξίζει να έχει μια σταθερή θέση στο διαιτολόγιό σας.  Είμαι σίγουρη ότι θα αποκτήσει περίοπτη θέση στην κουζίνα σας.

Φωτογραφικό υλικό: The Veggie Sisters.

Kινόα: Πώς να την μαγειρέψεις και πώς να την αξιοποιήσεις;