Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
7 Υπερτροφές του Ιουνίου που δεν πρέπει να αγνοήσετε
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

7 Υπερτροφές του Ιουνίου που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Υγεία & Διατροφή
Δεν ξέρω για εσάς, αλλά για εμένα το καλοκαίρι είναι η καλύτερη περίοδος όσον αφορά την διατροφή. Είναι η εποχή που βγαίνουν όλα τα αγαπημένα μου φρούτα και λαχανικά, τροφές που μας προσφέρουν μόνο θρεπτικές ουσίες και τίποτα άλλο. Τροφές που τα χρώματα και οι μυρωδιές τους μας φτιάχνουν την διάθεση. Κάποιες από αυτές τις τροφές κυκλοφορούν ήδη στην αγορά και αυτή την περίοδο είναι στα καλύτερα τους και κάποιες θα βγουν σύντομα.  Μην τις αγνοήσετε λοιπόν και εκμεταλλευτείτε τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

Φράουλες:

Οι φράουλες είναι πολύ πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Συμβάλλουν στην σωστή προστασία από την υψηλή αρτηριακή πίεση, την αρθρίτιδα, την ουρική αρθρίτιδα, τις καρδιοπάθειες, καθώς  στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Επιπλέον, είναι φυσικό λευκαντικό των δοντιών, λόγω του μαλικού οξέως (ένζυμο που περιέχεται στις περισσότερες οδοντόκρεμες). Το ασπαρτικό οξύ που περιέχουν συμβάλει στην τόνωση του μεταβολισμού. Επειδή οι φράουλες είναι από τα πιο επιβαρημένα με φυτοφάρμακα φρούτα,  καλό είναι να προτιμάτε τις βιολογικές.

Πώς να τις καταναλώσετε:  Έχετε άπειρες επιλογές. Πέρα από ωμές, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε σε γλυκιές τάρτες, cheesecakes, στο πρωινό σας με γιαούρτι και δημητριακά, σε smoothies ή χυμούς φρούτων, ακόμα και σε πράσινες σαλάτες.

Μύρτιλα:

Τα μύρτιλα, αυτοί οι πανέμορφοι μπλε-βιολετί καρποί κατακτούν σιγά-σιγά την ελληνική αγορά. Πλέον υπάρχουν πολλοί Έλληνες παραγωγοί που καλλιεργούν μύρτιλα, τα οποία έχουν υψηλή θρεπτική αξία. Αντίθετα είναι  φτωχά σε λίπος, νάτριο και θερμίδες, γεγονός που τα τοποθετεί στην πρώτη βαθμίδα της υγιεινής διατροφής. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C, Ε και Β- καροτίνη, σε σάκχαρα, σε κάλιο, μαγνήσιο, φωσφόρο, ανόργανα οξέα, μεταλλικά άλατα, πηκτίνη και φυτικές ίνες.  Έρευνα του μεγάλου αμερικανικού Πανεπιστημίου Tufts τα κατατάσσει ως το  υπ’ αριθμόν 1 (μεταξύ 60 φρούτων που εξετάσθηκαν συστηματικά) σε αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές ιδιότητες -σχεδόν 40% περισσότερες από το κόκκινο κρασί, κάτι που σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στις ανθοκυανίνες που περιέχουν. Επίσης, τα μύρτιλα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των ουρολοιμώξεων, στην πρόληψη των αλλεργιών, στην καταπολέμηση της «κακής» χοληστερόλης (LDL) και της αρτηριοσκλήρυνσης, στον έλεγχο της υπέρτασης κ.α. λόγω των φυτοοιστρογόνων που περιέχουν ο καρπός και τα φύλλα του φυτού.  Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη (επικουρικά στην ιατρική θεραπεία  – που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διακόπτεται).  Επίσης, η κατανάλωσή τους ενισχύει την νυχτερινή όραση,  ενισχύει την μνήμη.
Θα τα βρείτε συσκευασμένα, στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, αρχές του καλοκαιριού, ιδιαίτερα τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου και σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων και υγιεινής διατροφής.

Πώς να τα καταναλώσετε: Ωμά, σε γιαούρτι και δημητριακά για το πρωινό σας, σε τάρτες, cheesecakes, σε χυμούς και smoothies, αλλά και σε μαρμελάδες. Επίσης είναι υπέροχα σε muffins.