Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
10 βήματα για έναν καλύτερο μεταβολισμό
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

10 βήματα για έναν καλύτερο μεταβολισμό

Υγεία & Διατροφή

Παγκόσμια ημέρα διατροφής την Κυριακή, 16/10/16, και σας έχουμε κάποια πολύ ευχάριστα νέα. Μπορεί ο μεταβολισμός μας είναι κάτι που έχει γονιδιακό υπάβαθρο αλλά μπορεί να ρυθμιστεί και να επηρεαστεί από εμάς σε πολύ μεγάλο βαθμό. Νέες μελέτες δείχνουν ότι μπορούμε να υποχρεώσουμε το σώμα μας να καίει περισσότερες και αποτελεσματικότερα θερμίδες. Για παράδειγμα με προπόνηση αντιστάσεων 2-3 φορές την εβδομάδα μπορεί να αντιστρέψουμε το 50% της φαινομενικά αναπόφευκτης έκπτωσης του μεταβολισμού λόγω ηλικίας, ενώ ο καλός διατροφικός σκελετός συμβάλλει πολύ στην αύξηση των μεταβολικών καύσεων κάθε ημέρα.


Αυτά είναι τα 10 βήματα για έναν καλύτερο μεταβολισμό

1) Κάθε φορά που κάνετε άσκηση, είτε αυτό είναι  περπάτημα, είτε τρέξιμο ή κολύμπι προσπαθήστε για λίγη ώρα να αυξάνεται πολύ την ένταση μέχρι να κουραστείτε. Έτσι ο οργανισμός σας παράγει παραπάνω μιτοχόνδρια και αυξάνει την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους, καίγοντας περισσότερες θερμίδες κάθε ημέρα.

2) Καταναλώστε πολλά τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα (σολομός, τόνος, ψάρια) καθώς ισορροπούν τη γλυκόζη του αίματος και βοηθούν στη ρύθμιση του μεταβολισμού. Επίσης, μπορεί να μειώνουν την αντίσταση στην ορμόνη λεπτίνη που συσχετίζεται με την ταχύτητα καύσης του λίπους.

3) Αναπτύξτε μυϊκή μάζα για να καίτε περισσότερες θερμίδες μέσα στη μέρα. Μία μέση γυναίκα στα 30 της που προπονείται με αντιστάσεις 30-40 λεπτά 2 φορές την εβδομάδα θα έχει αυξήσει το βασικό μεταβολικό της ρυθμό κατά 100 θερμίδες σε 4 μήνες.

4) Το πράσινο τσάι είναι γνωστό για τις πολυφαινόλες του, αλλά ένα άλλο συστατικό του, οι κατεχίνες σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες μπορεί να βελτιώνουν την οξείδωση των λιπαρών. Πίνετε άφθονο πράσινο τσάι κάθε μέρα για να χάσετε βάρος και να λειτουργεί καλύτερα ο μεταβολισμός σας.

5) Μην κάνετε πολύ αυστηρές υποθερμιδικές δίαιτες για να χάσετε κιλά, γιατί η παρατεταμένη έκθεση του οργανισμού σε δίαιτες πολύ χαμηλών θερμίδων απενεργοποιούν το μεταβολισμό. Ένας χρυσός κανόνας είναι να μην παίρνετε λιγότερες θερμίδες από το βασικό μεταβολικό ρυθμό, δηλαδή για μία μέση γυναίκα 1300 θερμίδες.

6) Μην ξεχνάτε να φάτε πρωινό. Ένα πρωινό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά όσο πιο κοντά γίνεται στην ώρα αφύπνισης ξυπνάει το μεταβολισμό. Μία πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 78% όσων έχασαν κιλά και τα συντηρούν, καταναλώνουν πρωινό γεύμα κάθε μέρα.

7) Είναι απαραίτητο για την καλή μεταβολική λειτουργία να πραγματοποιούνται 6 γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ αν ήταν δυνατόν όλα τα γεύματα να έχουν την ίδια θερμιδική πυκνότητα θα ήταν ιδανικό. Επειδή όμως αυτό φαντάζει δύσκολο ας προσπαθήσουμε να κάνουμε 6 γεύματα με παρόμοιες χρονικές αποστάσεις μεταξύ τους.

8) Γνωρίζουμε πλέον ότι τα trans λιπαρά οξέα είναι βλαβερά για τον οργανισμό μας. Επιπλέον όμως, μειώνουν και την ικανότητα του οργανισμού να αποδομεί λίπος και οδηγούν σε ινσουλινοαντίσταση ευνοώντας την πρόσληψη βάρους.

9) Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα σιτηρά που καλλιεργούνται χωρίς προσθήκη φυτοφαρμάκων μεγιστοποιούν τις καύσεις του μεταβολισμού μας καθώς δεν εκθέτουν το θυρεοειδή μας σε τοξίνες. Συνεπώς, είναι ωφέλιμο να προτιμούμε τα οργανικά προϊόντα.

10) Χρησιμοποιείστε αρκετά άπαχα πρωτεϊνικά προϊόντα στη διατροφή σας. Σε μια διαδικασία που λέγεται θερμογένεση λόγω τροφής ο οργανισμός μας καίει περίπου 10% των θερμίδων που παίρνει για να μεταβολίσει ένα γεύμα. Η πρωτεΐνη είναι το θρεπτικό συστατικό που μεταβολίζεται πιο αργά από το λίπος και τους υδατάνθρακες, συνεπώς σε ένα γεύμα με αυξημένη περιεκτικότητα πρωτεΐνης η θερμογένεση είναι υψηλότερη.

10 βήματα για έναν καλύτερο μεταβολισμό