Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
Βιταμίνη C: Ιδανικό συμπλήρωμα διατροφής
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

Βιταμίνη C: Ιδανικό συμπλήρωμα διατροφής

Υγεία & Διατροφή
Τι είναι η βιταμίνη C;

Η βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη γνωστή και ως L-ασκορβικό οξύ, η οποία βρίσκεται φυσικά σε διάφορες τροφές, προστίθεται σε κάποιες άλλες, ενώ χρησιμοποιείται ευρέως και σα συμπλήρωμα διατροφής.

Είναι απαραίτητη για τον άνθρωπο και γιατί;

Ο άνθρωπος σε αντίθεση με κάποια ζώα δε μπορεί να την παράγει ενδογενώς και άρα είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που πρέπει να λαμβάνεται από την τροφή ή και σα συμπλήρωμα.
Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη βιοσύνθεση του κολλαγόνου, της L- καρνιτίνης και κάποιων σημαντικών νευροδιαβιβαστών, ενώ εμπλέκεται και στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Το κολλαγόνο είναι ένα απαραίτητο συστατικό του συνδετικού ιστού που παίζει ζωτικό ρόλο στην επούλωση των πληγών. Η βιταμίνη C όμως είναι και ένα πολύ σημαντικό φυσικό αντιοξειδωτικό, ενώ βοηθά και στην επανασύνθεση άλλων αντιοξειδωτικών στο ανθρώπινο σώμα, μεταξύ των οποίων είναι και η βιταμίνη Ε.

 
Σύμφωνα με μελέτες η εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών από τη βιταμίνη C μπορεί να βοηθά στην πρόληψη κάποιων μορφών καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων ασθενειών όπου το οξειδωτικό στρες αποτελεί προδιαθεσικό παράγοντα. Τέλος, η βιταμίνη C παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου.

Ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης C μπορεί να προκαλέσει σκορβούτο που χαρακτηρίζεται από εξάντληση και κόπωση, βλάβες στο συνδετικό ιστό και ευαισθησία των τριχοειδών αγγείων.  

Ποιες είναι καλές πηγές βιταμίνης C;

•    Φρούτα όπως τα εσπεριδοειδή, το ακτνίδιο, η φράουλα, ο ανανάς, τα μούρα, το καρπούζι, το πεπόνι, το μάνγκο και η παπάγια.
•    Λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κουνουπίδι, οι πιπεριές, το σπανάκι, το λάχανο, οι ντομάτες, οι πατάτες και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
•    Αμυλώδη και άλλα προϊόντα εμπλουτισμένα με βιταμίνη C.

Ποια άτομα χρειάζονται χορήγηση συμπληρώματος βιταμίνης C;

•    Οι καπνιστές και οι παθητικοί καπνιστές σύμφωνα με μελέτες έχουν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης C λόγω αυξημένου οξειδωτικού στρες.
•    Άτομα με περιορισμένη τροφική ποικιλία και ειδικότερα αυτοί που καταναλώνουν σπάνια φρούτα και λαχανικά, όπως και άτομα που υπερκαταναλώνουν αλκοόλ και φάρμακα.
•    Ενήλικες που γυμνάζονται έντονα και έχουν μεγάλο στρες στη δουλειά τους.
•    Ηλικιωμένοι που υποσιτίζονται αλλά και παιδιά που έχουν περιορισμένη τροφική ποικιλία.

Σου άρεσε αυτό που διάβασες; Προώθησε το στους φίλους σου.

Kάνε εγγραφή στο Newsletter για να μαθαίνεις πρώτος/η νέα, tips, συμβουλές με ένα κλικ!

Βιταμίνη C: Ιδανικό συμπλήρωμα διατροφής