Για να δείτε το site μας στην desktop/mobile μορφή, μεταφερθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πατήστε το κουμπί αλλαγή σεΟΚ
Συνέντευξη The Veggie Sisters: "Κρέας; Όχι, ευχαριστώ!"
Για να κάνετε like στο άρθρο κάντε login

Συνέντευξη The Veggie Sisters: "Κρέας; Όχι, ευχαριστώ!"

Υγεία & Διατροφή

Η χορτοφαγία για αρκετούς ανθρώπους αποτελεί μια στάση ζωής. Εκτός από διατροφική συμπεριφορά αποτελεί και μια βαθιά φιλοσοφία. Πολλοί από τους χορτοφάγους νέους γονείς επιθυμούν να μάθουν και στο παιδί τους να ζει χωρίς ζωικές πρωτεΐνες. Συνομιλούμε με τις αδερφές Λένια και Δήμητρα Πάτση, γνωστές ως Τhe Veggie Sisters σχετικά με τα οφέλη της χορτοφαγίας, την προσωπική τους εκτίμηση σε αυτό το θέμα και πόσο έχει αλλάξει την ζωή τους προς το καλύτερο.

Πόσο καιρό είστε Vegeterian και για ποιό λόγο πήρατε αυτήν την απόφαση;

Λένια: Eδώ κ 17 χρόνια. Έγινα χορτοφάγος μέσα σε μια στιγμή, όταν ήμουν στην εξοχή και είδα μια μαμά κατσίκα με το κατσικάκι της. Όταν συνειδητοποίησα ότι αυτό το υπέροχο πλάσμα είναι το λεγόμενο κατσικάκι γάλακτος και ότι το τρώμε, έπαθα σοκ. Την επόμενη μέρα στο οικογενειακό τραπέζι υπήρχε κοτόπουλο με πατάτες και επειδή είχα κάνει την σύνδεση, δεν μπορούσα πια να αγγίξω κρέας.
Δήμητρα: Eδώ και 3 χρόνια. Παρακολούθησα το ντοκιμαντέρ «Earthlings», το οποίο αναφέρεται στα πάνδεινα που περνούν τα ζώα από τους ανθρώπους και σοκαρίστηκα! Μετά από αυτό δεν μου έκανε καρδιά να φάω κρέας.

Τι τρώτε μια τυπική μέρα;

Το πρωί βρώμη με γάλα σόγιας, σταφίδες, κανέλα και ξηρούς καρπούς. Σαν σνακ φρούτο ή κάποιο υγιεινό γλυκάκι σαν αυτά που ανεβάζουμε στο blog. Το μεσημέρι συνήθως πίνουμε smoothie με γάλα σόγιας και φρούτα. Συνήθως, το κυρίως γεύμα το παίρνουμε το απόγευμα και είναι είτε ζυμαρικά/ρύζι/δημητριακό με λαχανικά, κάποιο λαδερό ή όσπριο.

Παίρνετε κάποιου είδους υποκατάστατα όπως βιταμίνες;

Όχι, ποτέ δεν έχει χρειαστεί να πάρουμε (εκτός από την περίοδο της κύησης και του θηλασμού όπως όλες οι γυναίκες).

Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που σκέφτεται να γίνει χορτοφάγος;

Να κάνει σχετική έρευνα ή να συμβουλευτεί έναν διατροφολόγο, να προσέξει τη διατροφή του, να τρέφεται ισορροπημένα και όχι απλά να κόψει το κρέας, γιατί τότε πιθανόν να αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας. Επίσης, να ξέρει ότι θα κάνει ένα πολύ μεγάλο δώρο στον εαυτό του και ότι θα απολαμβάνει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία φαγητών. Να έχει στο μυαλό του ότι το υγιεινό μπορεί να είναι και νόστιμο. Αυτό, εξάλλου είναι και το σύνθημά μας στο blog!

Τι είδους προκατάληψη υπάρχει για τους Vegetarians;

Δυο είναι οι βασικές προκαταλήψεις:
Προκατάληψη Α': «Είσαι χορτοφάγος; Και πώς ζεις; Με μαρούλια;» Η απάντηση εδώ είναι πολύ εύκολη! Λέμε «Μπες στο blog μας για να διαπιστώσεις ότι τρώμε απείρως περισσότερα φαγητά από τους παμφάγους!» Ακριβώς επειδή ο χορτοφάγος αποκλείει από την διατροφή του κάποια πράγματα, μπαίνει σε διαδικασία να αναζητήσει άλλα προϊόντα ή να χρησιμοποιήσει την φαντασία του να μαγειρέψει με διαφορετικό τρόπο τα γνωστά. Για παράδειγμα από όσπρια θα φτιάξει κεφτεδάκια, ρολό, χούμους, σαλάτες!
Προκατάληψη B': «Είσαι χορτοφάγος; Καλέ, δεν αισθάνεσαι αδυναμία; Πρόσεχε γιατί είναι επικίνδυνο και θα αρρωστήσεις!» Απάντηση: «Δόξα τω Θεώ, νιώθουμε πολύ καλά, δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα υγείας, οι εξετάσεις μας είναι μια χαρά και μάλιστα το γεγονός ότι η μια εκ των δυο τερμάτισε μαραθώνιο μάλλον είναι ενδεικτικό της καλής φυσικής κατάστασης!»

Τι είδους αλλαγές βλέπετε στο σώμα σας αφού γίνατε χορτοφάγοι; Νιώθετε καλύτερα;

Το δέρμα γίνεται πιο λαμπερό και καθαρό. Το γεγονός ότι μικροδείχνουμε το οφείλουμε στην χορτοφαγία. Από άποψη ευεξίας νιώθουμε υπέροχα.
 
Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός vegeterian, ενός vegan και ενός pescetarian
;

O Vegetarian δεν τρώει κρέας (φυσικά ούτε πουλερικά) κ ψάρι. Υπάρχουν κιόλας υποκατηγορίες όπως αυτοί που απέχουν κ από αυγά, άλλοι από γαλακτοκομικά.
Ο Pescetarian δεν τρώει κρέας, αλλά τρώει ψάρι.
O Vegan δεν τρώει κρέας, ψάρι, αλλά και τα παράγωγα (γάλα, γιαούρτι, τυρί, αυγά) καθώς και μέλι.

Έχετε προτίμηση στα οργανικά ή μη-οργανικά προϊόντα;

Όχι, το γεγονός πάντως ότι ζούμε σε επαρχία μας βοηθά να βρίσκουμε προϊόντα από ντόπιους παραγωγούς.

Ποιό είναι το αγαπημένο σας γεύμα;

Ζυμαρικά, ζυμαρικά, ζυμαρικά! Δεν μπορούμε να αντισταθούμε σε ένα καλομαγειρεμένο πιάτο ζυμαρικών όπως σπαγκέτι με μυρωδικά και λεμονάτα ψίχουλα καρυδιού, ταλιατέλες με πέστο κόκκινης πιπεριάς ή βίδες με πέστο κολοκυθιού και ψητά ντοματίνια.

Τι είδους τροφές θα προτείνατε σε όσους θέλουν να μην τρώνε κρέας και να παίρνουν αρκετό σίδερο, πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία;

Να τρώνε μεγάλη ποικιλία από εποχιακά φρούτα και λαχανικά, ανάλατους, ωμούς ξηρούς καρπούς, σπόρους και όσπρια, τα οποία να συνδυάζουν με δημητριακά (π.χ. φακόρυζο), γιατί ο συνδυασμός αυτός δίνει πρωτεΐνη ισάξια με του κρέατος.



Να σημειωθεί ότι ενασχόληση των The Veggie Sisters με το blog στηρίζεται στην αγάπη τους για την υγιεινή μαγειρική και τον υγιεινό τρόπο διατροφής και όχι σε επιστημονικές συμβουλές.

Oι The Veggie Sisters κέρδισαν το βραβείο "Food Blog Awards 2015" από το Βήμα Gourmet.

Βρείτε τις νόστιμες και υγιεινές χορτοφαγικές συνταγές τους στο blog τους.

Συνέντευξη The Veggie Sisters: "Κρέας; Όχι, ευχαριστώ!"