ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Καθιστική ζωή: Τι είναι, τι προκαλεί, πως θα βρούμε τη λύση

Συγγραφέας: TFM.gr Συντακτική Ομάδα

Καθιστική ζωή: Τι είναι, τι προκαλεί, πως θα βρούμε τη λύση

Ο σύγχρονος άνθρωπος ταλαιπωρείται εδώ κι αρκετά χρόνια από διάφορες παθήσεις, για τις οποίες είναι ευθύνεται η καθιστική ζωή. Πάμε όμως να ορίσουμε τι εννοούμε, όταν λέμε «καθιστική ζωή»…

Ως καθιστική ζωή ορίζουμε τη δουλειά γραφείου, τη μετακίνηση με ασανσέρ, αυτοκίνητο κι άλλα μέσα (οτιδήποτε δεν περιλαμβάνει κίνηση) και την επίσης καθιστική ψυχαγωγία κι αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου (καναπές, τηλεόραση, τηλεκπαίδευση, video games).

Το ανθρώπινο σώμα όμως είναι έτσι φτιαγμένο, ώστε να παράγει διάφορες ουσίες οι οποίες εκτονώνονται μέσω της καθημερινής άσκησης, της κίνησης και φυσικά της ισορροπίας. Αυτά τα τρία χαρακτηριστικά δεν υπάρχουν σε μία καθιστική ζωή ή αν υπάρχουν μειονεκτούν σε σχέση με τις ώρες που περνάμε καθιστοί.

Τι προκαλεί η καθιστική ζωή στο σώμα μας

Η καθιστική ζωή ας πούμε ότι μπλοκάρει την έκκριση των ουσιών, που προαναφέραμε ότι παράγουμε. Μάλιστα συνδυαστικά με τη μη ισορροπημένη διατροφή (υπερκατανάλωση κρέατος, αλκοόλ), δημιουργούνται ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα.

Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι διαταραχή των ορμονών, τεταμένοι μύες, λιπώματα, λιπομαστία ή και ψευτογυναικομαστία και άλλα που ίσως το ευρύ κοινό δε γνωρίζει. Φυσικά από τα πρώτα που επηρεάζονται είναι το κυκλοφορικό και καρδιοαγγειακό σύστημα.

Σημαντικό είναι να μείνουμε και στο κομμάτι της ισορροπίας. Όσοι κάνουμε καθιστική εργασία, με απλά λόγια δουλειά γραφείου, χρησιμοποιούμε κατά κύριο λόγο και καθημερινά συγκεκριμένους μύες του σώματος για συγκεκριμένες κινήσεις. Έτσι ενεργοποιούνται μόνο αυτοί οι μύες (π.χ. δεξί χέρι, αριστερό πόδι κτλ.) και δημιουργούνται ανισορροπίες που έχουν ως αποτέλεσμα μυϊκούς, αρθρικούς ή και συνδεσμικούς τραυματισμούς.

Οι λύσεις στο πρόβλημα της καθιστικής ζωής

  • Κινήσου όσο περισσότερο μπορείς
  • Ξεκίνησε από τα απλά πράγματα, π.χ. σκάλες κι όχι ασανσέρ ή περπάτημα για κοντινές αποστάσεις
  • Φρόντισε για την ισορροπία, παρατηρώντας τις κινήσεις που κάνεις καθημερινά και προσπαθώντας να τις εξισορροπήσεις δουλεύοντας με λάστιχα γυμναστικής τους αντίθετους ή ανταγωνιστές μύες (π.χ. τετρακέφαλος- μοιριαίος δικέφαλος, κοιλιακοί- ραχιαίοι).
  • Ακολούθησε ισορροπημένη διατροφή, περιορίζοντας το κρέας και τις αντιοξειδωτικές τροφές
  • Γυμνάσου με ορισμένο πλάνο άσκησης/ εβδομάδα, με την καθοδήγηση του κατάλληλου καθηγητή γυμναστικής.

Ο Πιέρρος- Αλέξανδρος Φωτίδης διδάσκει τένις στον Δήμο Ηλιούπολης και είναι Καθηγητής Φυσικής Αγωγής στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας. Παράλληλα ασχολείται με το Personal & Small Group Training.

Για περισσότερες πληροφορίες και μαθήματα μαζί του, 6998116907

Tags

 

14 μέρες επιστροφή

Δεν σου αρέσουν ή δεν σε ικανοποιούν τα προϊόντα σου;
Επέστρεψε τα σε 14 μέρες.

Εξυπηρέτηση πελατών

Από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, είμαστε δίπλα σου για να σε εξυπηρετήσουμε.

Ταχυτατες αποστολες

Ταχύτατες αποστολές σε όλη την Ελλάδα.

Μοναδικες προσφορες

Μην χάνεις λεπτό. Κανε Login στο λογαριασμό σου και απόλαυσε μοναδικές ευκαιρίες που δεν θα βρεις πουθενά αλλού.