ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διακοπή καπνίσματος: Τελικά αλήθεια ή μύθος ότι παίρνεις κιλά;

Συγγραφέας: Δήμητρα Τζάκου Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος MSc

Διακοπή καπνίσματος: Τελικά αλήθεια ή μύθος ότι παίρνεις κιλά;

Είναι γεγονός ότι η διακοπή του καπνίσματος συνδέεται συνήθως με πρόσληψη σωματικού βάρους. Παρόλα αυτά, υπάρχουν διατροφικές συμβουλές που μπορεί κανείς να ακολουθήσει ώστε να μετριάσει αυτήν την πρόσληψη.

Διακοπή καπνίσματος και πρόσληψη βάρους: Γιατί είναι συχνό φαινόμενο

Γιατί τα άτομα που διακόπτουν το κάπνισμα, συνήθως αντικαθιστούν αυτή τη συνήθεια και την κίνηση με φαγητό και τσιμπολόγημα. Κι έτσι από κάποιες θερμιδογόνες επιλογές ή αυξημένες ποσότητες σε σχέση με πριν επέρχεται και το επιπλέον βάρος. Είναι σημαντική αυτή η επεξήγηση, ώστε να αποφεύγονται παρερμηνευμένες απόψεις περί του ότι το κάπνισμα από μόνο του «αδυνατίζει».

Τροφές που ενισχύουν την τάση για κάπνισμα:

  • Αλκοόλ
  • Τρόφιμα πλούσια σε λίπος
  • Καφές
  • Μαύρο τσάι
  • Γλυκά
  • Σοκολάτα

Τροφές που αποτρέπουν από το κάπνισμα:

  • Όξινοι χυμοί
  • Φρούτα
  • Λαχανικά
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Όσπρια

Τα άτομα, λοιπόν, που διακόπτουν το κάπνισμα αλλά νιώθουν ότι επιθυμούν τσιγάρο ή κάτι για τσιμπολόγημα, συστήνεται να καταναλώσουν κάποιο φρούτο ή χυμό φρούτων, ωμά λαχανικά, ξηρούς καρπούς, γάλα ή γιαούρτι, νερό, χαμομήλι. Μπορούν επίσης να μασήσουν τσίχλα ή καραμέλα χωρίς ζάχαρη ή να πλύνουν τα δόντια τους ώστε να μειωθεί η επιθυμία για κάπνισμα.

Διατροφικές συμβουλές για να μην πάρετε βάρος όταν κόψετε το κάπνισμα

  • Προγραμματίστε 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ, ώστε αν υπάρχει τάση για κάπνισμα να «εμποδίζεται» από το επερχόμενο γεύμα η σνακ.
  • Ελαττώστε τους καφέδες, καθώς ως γνωστόν καφές και τσιγάρο πάνε πακέτο και αντικαταστήστε τους με πράσινο τσάι και χυμούς φρούτων.
  • Καταναλώστε 2 φορές τουλάχιστον τη βδομάδα όσπρια.
  • Συνοδέψτε το κάθε σας γεύμα με άφθονη σαλάτα, ξεκινήστε να τρώτε από αυτή ώστε να επέλθει κορεσμός και να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα από το υπόλοιπο γεύμα σας.
  • Επιλέξτε να τρώτε ένα πλούσιο πρωινό (πχ γάλα ελαφρύ με δημητριακά ολικής και βρώμη, με φρούτο και ξηρούς καρπούς).
  • Προτιμήστε βραστά και ψητά τρόφιμα αντί για τηγανητά.
  • Αντικαταστήστε τα λιπαρά κρέατα όπως αρνί, χοιρινό με άλλα λιγότερο λιπαρά όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα.
  • Καταναλώστε ψάρια 1-2 φορές την εβδομάδα.
  • Προτιμήστε να καταναλώνετε προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά, ψωμί, μακαρόνια ρύζι) που προσφέρουν κορεσμό και διατηρούν την καλή υγεία του εντέρου.
  • Όταν έχετε ανάγκη για γλυκό αποφύγετε τα πολύ λιπαρά και σοκολατένια γλυκά και προτιμήστε ένα ζελέ φρούτων, γιαούρτι με μέλι, μπάρα δημητριακών, ένα σπιτικό ρυζόγαλο.
  • Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα με τον τρόπο που σας ευχαριστεί.

Η διακοπή του καπνίσματος έχει αναμφισβήτητα οφέλη για την υγεία. Η πρόσληψη βάρους που μπορεί να προκύψει είναι διαχειρίσιμη γι αυτό και θα πρέπει να την επιτρέψετε στον εαυτό σας. Με τη συνεργασία ομάδας διατροφολόγου, γυμναστή και ψυχολόγου μπορεί να παραμείνει μικρή και έπειτα να μετατραπεί σε απώλεια και διατήρηση σωματικού βάρους.

Επιχειρήστε τη διακοπή καπνίσματος κι αναπνεύστε ξανά!

Tags

 

14 μέρες επιστροφή

Δεν σου αρέσουν ή δεν σε ικανοποιούν τα προϊόντα σου;
Επέστρεψε τα σε 14 μέρες.

Εξυπηρέτηση πελατών

Από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, είμαστε δίπλα σου για να σε εξυπηρετήσουμε.

Ταχυτατες αποστολες

Ταχύτατες αποστολές σε όλη την Ελλάδα. Και αν είσαι VIP μέλος, μπορείς να παραλάβεις και την ίδια μέρα.

Μοναδικες προσφορες

Μην χάνεις λεπτό. Κανε Login στο λογαριασμό σου και απόλαυσε μοναδικές ευκαιρίες που δεν θα βρεις πουθενά αλλού.