Φθινοπωρινός κολυμβητής: Μπορείς να γίνεις κι εσύ! - TFM.gr

Ο τίτλος του άρθρου μας περιορίστηκε στο “φθινοπωρινός” και δεν επεκτάθηκε στο “χειμερινός” κολυμβητής καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά πως η μετάβαση από τη θάλασσα του καλοκαιριού στη θάλασσα του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου δεν είναι εύκολη.

Πες αλήθεια όμως, πόσα καλοκαίρια της ζωής του έχουν τελειώσει με την επιθυμία και την προσδοκία πως θα συνεχίσεις τα μπάνια στη θάλασσα για όσο αντέχεις; Δικά μας πολλά! Ξέρουμε και κυρίως νιώθουμε, το καλό που μας κάνει το θαλασσινό νερό στο σώμα, την ψυχή αλλά και το πνεύμα και έτσι θέλουμε να το απολαύσουμε για όσο περισσότερο γίνεται.

Και το περίεργο είναι ότι παρόλο που γίνεται εύκολα πραγματικότητα η παραπάνω εικόνα κι εσύ ένας φθινοπωρινός κολυμβητής, λίγοι το τολμούμε τελικά. Σύμφωνα με τους χειμερινούς κολυμβητές το μυστικό είναι να μη σταματήσεις τα μπάνια στη θάλασσα. Η συνέπεια στη συνέχεια θα σου επιμηκύνει τον χρόνο που θα απολαμβάνεις στην παραλία.

Γιατί τα μπάνια κάνουν καλό όλο τον χρόνο

Σε παλαιότερο άρθρο μας είχαμε μιλήσει με τον παθολόγο κ. Γ. Τυρογιάννη, ο οποίος έκανε μία μικρή αποτίμηση των πλεονεκτημάτων που έχει η θάλασσα για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Συγκεκριμένα είχε δηλώσει “Οι συχνές επισκέψεις στη θάλασσα έχουν θετικά αποτελέσματα σε έναν αριθμό παθήσεων. Άνθρωποι με δερματικές παθήσεις όπως ακμή, ψωρίαση και έκζεμα μπορούν να βρουν ανακούφιση στο θαλασσινό νερό. Αυτό συμβαίνει λόγω των ιχνοστοιχείων που βρίσκονται στο θαλασσινό αλάτι. Για παράδειγμα το μαγνήσιο έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, και το θείο βοηθάει στον καθαρισμό του δέρματος. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του θαλασσινού νερού έχουν θετική επίδραση και στις  αρθρίτιδες. Τέλος, τα ιχνοστοιχεία που υπάρχουν στο νερό βοηθούν το αναπνευστικό σύστημα καθώς μειώνουν πιθανές φλεγμονές στις αναπνευστικές οδούς και έτσι ανοίγουν οι δίοδοι του οξυγόνου.”

Όσο για τους χειμερινούς κολυμβητές και κατά πόσο απολαμβάνουν περισσότερα οφέλη από εμάς, που κολυμπούμε από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο;

“Κάτω από προϋποθέσεις η χειμερινή κολύμβηση είναι χρήσιμη σαν τρόπος άσκησης στο υγρό στοιχείο. Οι χειμερινοί κολυμβητές χτίζουν ένα καλό σύστημα θερμορύθμισης καθώς το σώμα τους μαθαίνει να προσαρμόζεται σε διάφορες θερμοκρασίες.  Η μειωμένη θερμοκρασία σε συνδυασμό με την άσκηση βελτιώνει τον μεταβολισμό. Τέλος η έκθεση στον ήλιο όλο το χρόνο φέρει θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό, όπως την δυνατότητα παραγωγής μεγαλύτερης ποσότητας βιταμίνης D3.”

Φθινοπωρινός κολυμβητής: Τι πρέπει να γνωρίζεις, πριν γίνεις

  1. Όσο πέφτει η θερμοκρασία και κρυώνει ο καιρός, προσέχουμε πολύ την έξοδό μας από τη θάλασσα. Αλλάζουμε αμέσως ρούχα, στεγνώνουμε καλά με το που βγούμε από το νερό. Ειδικά τον χειμώνα υπάρχει κίνδυνος για βαρύ κρύωμα, αν δεν προσέξουμε αυτή τη μετάβαση από το νερό στον κρύο αέρα της στεριάς.
  2. Συνεχίζουμε τα μπάνια και δεν αφήνουμε μεγάλα χρονικά κενά από το ένα μπάνιο στο άλλο. Ιδανική αναλογία είναι 4 φορές την εβδομάδα.
  3. Συνδυάζουμε το μπάνιο στη θάλασσα με την άσκηση. Εξάλλου τα οφέλη της άσκησης στο νερό είναι σπουδαία.
  4. Αν υπάρχει τραυματισμός ή πρόβλημα στις αρθρώσεις, συμβουλευόμαστε τον ιατρό μας.
  5. Θέτουμε μία ώρα στο πρόγραμμά μας για τη θάλασσα, ώστε να γνωρίζουμε πως θα μπορούμε να πάμε και θα είναι η ώρα της χαλάρωσης για την ευεξία μας.
  6. Το ήξερες ότι η κολύμβηση ολόκληρο τον χρόνο βελτιώνει σημαντικά την αναπνευστική λειτουργία και είναι αποτελεσματική στις κρίσεις άσθματος, αλλεργικής ρινίτιδας και ιγμορίτιδας;
  7. Ο κόσμος των χειμερινών κολυμβητών αποτελεί κι έναν κοινωνικό κύκλο, με κοινά ενδιαφέροντα, γεγονός που μπορεί να σε βοηθήσει εκτός από σωματικά, ψυχικά, πνευματικά και κοινωνικά σε μία περίοδο που η κοινωνικότητα δεν είναι στα καλύτερά της.

Write A Comment