Τένις: Κάνει δυναμική επιστροφή σε καιρό πανδημίας - TFM.gr

Το τένις έχει καταχωρηθεί στο μυαλό πολλών ως ένα ευγενές άθλημα, το οποίο κοστίζει πολύ και δεν είναι για το ευρύ κοινό. Παρόλο που στις δεκαετίες των 80s και 90s ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, μετά από κάποια χρόνια το προτιμούσαν λίγοι.

Έπειτα όμως από τις απανωτές επιτυχίες του Στέφανου Τσιτσιπά και την περίοδο του κορονοϊού, κατά την οποία δε μπορούμε εύκολα να ασκηθούμε σ΄έναν κλειστό χώρο όπως είναι το γυμναστήριο ή μία σχολή όπου κάνουμε το χόμπι μας, το τένις παίρνει ξανά τα πάνω του!

Ευκαιρία λοιπόν να γνωρίσουμε αυτό το δημοφιλές και διαχρονικά αγαπητό άθλημα, που ενδείκνυται πραγματικά για όλους και έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία και την ψυχολογία.

Το τένις θα σου αλλάξει τη ζωή

Το συγκεκριμένο σπορ είναι ικανό να σου αλλάξει την καθημερινότητα, άρα και τη ζωή. Χάρη σε αυτό μπορείς να γυμνάζεσαι τακτικά και μάλιστα άφοβα (Covid- free) σ’ εξωτερικό χώρο. Ο μόνος παράγοντας που μπορεί να στο “χαλάσει”, είναι ο καιρός.

Το τένις γυμνάζει όλο το σώμα κι αυτό είναι 100% αλήθεια. Αναγκάζεσαι να τρέξεις, να ανεβάσεις την ένταση, να ασκήσεις τους μύες σου σε πόδια και χέρια. Παράλληλα προσφέρει ενδυνάμωση, ώστε να νιώθεις τον κορμό σου πιο σταθερό και δυνατό.

Επίσης, το τένις συμβάλλει στη μείωση του σωματικού βάρους ή απλά σε βοηθάει να διατηρήσεις τα κιλά σου, αν ο στόχος δεν είναι η απώλεια κάποιων περιττών κιλών.

Το τένις κάνει την καρδιά και τους πνεύμονές μας να λειτουργούν καλύτερα. Δεν είναι μόνο αερόβια άσκηση, αλλά κι αναερόβια. Έτσι θυμίζει σε αρκετά σημεία τη διαλειμματική προπόνηση, ενώ έχει ανάλογα με εκείνη οφέλη για το σώμα. Μάλιστα υπάρχουν έρευνες που κάνουν λόγο για σημαντική μείωση των πιθανοτήτων καρδιοπάθειας, σε περίπτωση που κάνουμε 3 με 4 προπονήσεις τένις την εβδομάδα. Φυσικά αυτό ισχύει εφόσον έχει γίνει ήδη ένας προαθλητικός, καρδιολογικός έλεγχος.

Τένις και κορονοϊός

Ναι, του δίνουμε μία ειδική παράγραφο αφού το τένις αποτελεί μία από τις καλύτερες μορφές άσκησης για την περίοδο που διανύουμε. Προαναφέραμε το πλεονέκτημα της προπόνησης σ’ εξωτερικό χώρο, αλλά τα οφέλη δε σταματούν εδώ.

Η κοινωνικοποίηση μπορεί να ξαναζήσει το μεγαλείο της και εσύ που βαριέσαι να γυμνάζεσαι μόνος ή μόνη, να προπονηθείς με τον φίλο ή τη φίλη σου. Οι αποστάσεις είναι σίγουρα οι επιτρεπόμενες ενώ εσύ αλληλεπιδράς με τον συναθλητή σου χωρίς μάσκες, χωρίς φόβο, χωρίς έννοιες.

Τέλος η προπόνηση σ’ εξωτερικό χώρο σημαίνει αυτόματα και μεγαλύτερη πρόσληψη βιταμίνης D. Όπως θα έχεις διαβάσει, η τελευταία αντιμετωπίζει κι αποκρούει με τον τρόπο της, πολύ δυνατά τον κορονοϊό. Η βιταμίνη D μάς προστατεύει από τον κορονοϊό κι αυτό είναι κάτι που έχουν επισημάνει οι επιστήμονες πολλές φορές.

Η ρακέτα «αγκαλιάζει» κάθε ηλικία

Το τένις μπορεί να μας κρατήσει σε φόρμα για πολλά χρόνια και είναι ένα άθλημα, που συνεχίζουμε μέχρι τα γεράματά μας. Ακόμη έρευνες αποδεικνύουν την πυκνότητα στα οστά που έχουν οι τενίστες, ειδικά αν αυτή παίζουν τένις από μικρή ηλικία (ιδανικά από την παιδική). Μία σημαντική παράμετρος για τις γυναίκες, οι οποίες μεγαλώνοντας έρχονται αντιμέτωπες με την οστεοπόρωση.

Τέλος το τένις απαιτεί και πνευματική προσπάθεια. Ο αθλητής καλείται να είναι ευέλικτος, γρήγορος, εύστροφος και να σκέφτεται έτσι ώστε να βρίσκει λύσεις για να κερδίσει το παιχνίδι. Σε αυτό το σπορ συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις μας και το μυαλό! Τι πιο ιδανικό για την πρόληψη της ασθενειών, που παρουσιάζουν συμπτώματα απώλειας μνήμης;

Ο καλός τενίστας θα κριθεί από….

  1. Την επαρκή προθέρμανση
  2. Την κατάλληλη αποθεραπεία με διατάσεις
  3. Την ταχύτητα και την εκρηκτικότητα την ώρα του παιχνιδιού
  4. Την αποφυγή τραυματισμών
  5. Την αποφυγή επανάληψης ίδιων κινήσεων και παρόμοιας τεχνικής (όλα κρίνονται βάσει του αντιπάλου, που έχεις απέναντι)

Write A Comment