Τραυματισμοί & Διατροφή: Μαζί θα επουλώσουν - TFM.gr

Οι τραυματισμοί στους αθλητές, που καταπονούν το σώμα τους, αποτελούν ένα αρκετά συχνό φαινόμενο.

Το μυστικό για την πρόληψη και καλύτερη αποκατάστασή τους βρίσκεται στην εξατομικευμένη εξέταση- θεραπεία αλλά και στην επίσης εξατομικευμένη διατροφή. Όπως σε πολλές περιπτώσεις έτσι και τώρα, η διατροφή έχει πολύτιμο ρόλο.

Φυσικά και δεν υπάρχει συγκεκριμένη δίαιτα για τραυματισμούς, υπάρχουν όμως μερικές οδηγίες που συμβάλλουν στην ισορροπία της ενέργειας που απαιτείται πριν και μετά από έναν τραυματισμό.

Ο τραυματισμένος αθλητής λοιπόν χρειάζεται μία ισορροπία στην ενέργειά του. Η διατροφή του πρέπει να του δίνει ενέργεια μέσα από τις θερμίδες, όχι όμως περισσότερη από όση πραγματικά χρειάζεται.

Η “περιττή” ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους, άρα και την επιβράδυνση της αποθεραπείας. Από την άλλη, τα πολύ χαμηλά επίπεδα ενέργειας δε βοηθούν στην επούλωση του τραύματος.

Η διαδικασία της αποκατάστασης απαιτεί περίπου το 85% των θερμίδων που προσλάμβανε ο αθλητής πριν τον τραυματισμό.

Περιορίζουμε ελάχιστα τις θερμίδες, αναλογικά με τον περιορισμό της φυσικής δραστηριότητας λόγω του τραυματισμού. Ακόμη κι αν χρειάζεται ακινησία για την πλήρη επούλωση, δεν ξεχνάμε ότι ο οργανισμός για να θεραπεύσει, ζητάει επιπλέον ενέργεια.

Τραυματισμοί και διατροφή: Οι ειδικοί συστήνουν

  • Ημερήσια λήψη πρωτεϊνης από διαφορετικές πηγές (καλές πηγές πρωτεϊνης είναι τα όσπρια, το κρέας, τα θαλασσινά, το αυγό, τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί)
  • Αύξηση της κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και προϊόντων ολικής άλεσης, αφού είναι η πιο θρεπτική πηγή υδατανθράκων
  • Κατανάλωση λιπαρών ψαριών για Ωμέγα 3 λιπαρά, γιατί θα ωφελήσουν χάρη στην αντιφλεγμονώδη δράση τους
  • Αποφυγή επεξεργασμένων τροφών και μεγάλης ποσότητας ζάχαρης
  • Αύξηση της πρόσληψης βιταμινών, μετάλλων κι ιχνοστοιχείων για την καλύτερη αναδόμηση του συνδετικού ιστού (δώστε βάση στον ψευδάργυρο και στο ασβέστιο)
  • Κατανάλωση πολλών υγρών (2- 3 λίτρα/ ημέρα)

Η κατάλληλη διατροφή για την περίπτωση τραυματισμών είναι εκείνη που θα φροντίσει για την επαρκή πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων.

Όλα αυτά μαζί και συνδυαστικά με την ξεκούραση, θα προσφέρουν ενέργεια, θα περιορίσουν το στρες του τραυματισμού, θ’ αντιμετωπίσουν την ενδεχόμενη ακινησία και θα βοηθήσουν τον οργανισμό να επουλώσει πιο γρήγορα.

Write A Comment