Back to school με σωστή διατροφή για όλη την οικογένεια - TFM.gr

Back to school, τα σχολεία ξεκινούν και τα παιδιά μπαίνουν σε πρόγραμμα. Πρόγραμμα ύπνου, μαθημάτων και διατροφής!

Η καραντίνα και οι διακοπές με τον παππού και τη γιαγιά, που συνηθίζουν από αγάπη να κακομαθαίνουν τα παιδιά σε διάφορα επίπεδα (και σε αυτό της διατροφής), τελείωσαν και οι γονείς καλούνται τώρα να επαναφέρουν την οικογένεια σε πρόγραμμα προκειμένου να κυλούν ήρεμα οι μέρες.

Οι σύγχρονες μητέρες άλλωστε προσέχουν ιδιαίτερα τη διατροφή των παιδιών τους, ακόμη κι όταν δεν έχουμε πολύ χρόνο να αφιερώσουν στη μαγειρική.

Για παράδειγμα προτιμούν το βιολογικό κρέας, αγοράζουν προϊόντα χωρίς γλουτένη, φτιάχνουν μόνες τους τα σνακ του σχολείου και περιορίζουν το junk food σ’ ένα ελεύθερο γεύμα την εβδομάδα.

Back to school με περισσότερα λαχανικά και λιγότερες τοξίνες

Οι τοξίνες αποτελούν ένα παγκόσμιο πρόβλημα της σημερινής ζωής. Το ανθρώπινο σώμα αποβάλλει φυσιολογικά ότι δε “συμφωνεί” μαζί του, δηλαδή ό,τι δεν του κάνει καλό.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι ιστοί όλων μας έχουν τοξικά υπολείματα μετάλλων και χημικών, είτε προσπαθούμε να τα αποτοξινώσουμε είτε όχι. Τόσο οι τοξίνες που παρασκευάζονται στο σώμα μας όσο κι εκείνες που υπάρχουν στο περιβάλλον, συμβάλλουν αποδεδειγμένα και στην παχυσαρκία.

Έτσι και η παιδική παχυσαρκία, που παρουσιάζει αύξηση στην Ελλάδα, έχει άμεση σχέση με τις τοξίνες που καταναλώνουν τα παιδιά από τη διατροφή που ακολουθούν. Περισσότερες τοξίνες παράγει ο οργανισμός κάθε ηλικίας όταν καταναλώνει επεξεργασμένες τροφές όπως είναι τα αλλαντικά, το λευκό ρύζι, τα λευκά μακαρόνια, η ζάχαρη, το αλάτι, τα κονσερβοποιημένα προϊόντα.

Στον αντίποδα των τοξινών, επιλέγουμε κατά τη back to school περίοδο (και όχι μόνο) να αυξήσουμε την κατανάλωση των μερίδων σε ωμά και βραστά λαχανικά την ημέρα, να εντάξουμε πιο πολλά φρούτα, smoothies και φυσικούς χυμούς στη διατροφή μας.

Η διατροφική εκπαίδευση από νωρίς έχει σπουδαία σημασία. Το σώμα ενισχύεται διατροφικά με θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες από τα πρώτα χρόνια και το μυαλό εκπαιδεύεται να απολαμβάνει τα μικρά και συχνά γεύματα. Μία ακόμη σημαντική παράμετρος της διατροφής για όλη την οικογένεια είναι να υπάρχει όριο στον κορεσμό. Να ξέρουμε πότε σταματάμε, γιατί έχουμε χορτάσει.

Φυτικές ίνες: Τις θέλουμε στο πρωινό και στα ενδιάμεσα γεύματα

Οι φυτικές ίνες είναι τροφές λιγότερο επεξεργασμένες, που μας βοηθούν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, χωρίς να επηρεάζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Οι μη επεξεργασμένες, κι όσο το δυνατόν πιο φυτικές τροφές, συμβάλλουν στον περιορισμό των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό μας. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι οι φυτικές ίνες αποτελούν και μία τροφή, που μπορούμε εύκολα να βρούμε στα δημητριακά μας, στο ψωμί ολικής άλεσης, σε μία μπάρα δημητριακών ως σνακ κτλ.

Good to know για τις τοξίνες

Η κατανάλωση ενός βαρύ γεύματος και πολλής ζάχαρης, απαιτεί μια δύσκολη και παρατεταμένη πέψη με αποτέλεσμα να οδηγεί στην παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων τοξινών. Αν αυτές δεν εξουδετερωθούν σύντομα, αποθηκεύονται κυρίως στους λιπαρούς ιστούς των μηρών, γλουτών και της κοιλιάς.

Το σώμα μας στην προσπάθεια να εξουδετερώσει την αυξημένη οξύτητα κατακρατεί υγρά με αποτέλεσμα να νιώθουμε «πρήξιμο» και το βάρος μας να αυξάνεται.

Επιπλέον tips για μία ισορροπημένη back to school διατροφή

  • Καταναλώνουμε ελαιόλαδο (το προτιμούμε ωμό)
  • Περιορίζουμε το κόκκινο κρέας σε δύο φορές την εβδομάδα
  • Περιορίζουμε τα προϊόντα ζωϊκής προέλευσης
  • Αυξάνουμε τα λαδερά κι όσπρια
  • Καταναλώνουμε μία φορά την εβδομάδα ψάρι
  • Έχουμε αρκετά υγιεινά σνακ στη σχολική τσάντα
  • Πίνουμε άφθονο νεράκι

Write A Comment