Και Vegan και Έγκυος; Ο στόχος είναι η ισορροπημένη διατροφή - TFM.gr

Αν είσαι έγκυος μία από τις πρώτες οδηγίες που σου δίνουν, είναι να προσέχεις τη διατροφή σου. Τόσο για εσένα όσο και για το μωρό σου. Αν είσαι vegan και έγκυος, τότε χρειάζεσαι μία επιπλέον καθοδήγηση προκειμένου να μπορέσεις να συνεχίσεις την υγιεινή διατροφή κατά την περίοδο της κύησης.

Τι γίνεται λοιπόν όταν η μέλλουσα μητέρα είναι χορτοφάγος;

Οι διατροφικές ανάγκες κατά την κύηση αυξάνονται και για τους δύο. Μία χορτοφαγική δίαιτα, που δεν περιλαμβάνει κρέας, δεν αρκεί για να τις καλύψει. Υπάρχει σοβαρή έλλειψη βιταμίνης Β12, σιδήρου και φυλλικού οξέος. Ρεαλιστικά δηλαδή όσο και ισορροπημένη να είναι μία δίαιτα στις υπόλοιπες διατροφικές ομάδες, όταν δεν καταναλώνουμε κρέας και υπάρχει εγκυμοσύνη, ο οργανισμός δε λαμβάνει αυτά που χρειάζεται.

Το ίδιο υποστηρίζουν και οι περισσότεροι γυναικολόγοι μαιευτήρες, που συμβουλεύουν για την καλύτερη υγεία της μητέρας και του μωρού.

Και Vegan και Έγκυος: 7+ 1 tips για χορτοφαγική διατροφή

  1. Μην ακολουθείς στερητικές δίαιτες.
  2. Να εντάξεις το αυγό και το ψάρι στη διατροφή σου.
  3. Αν καταναλώνεις πουλερικά, ψάρι και γαλακτοκομικά, τότε πιθανότατα να μη χρειαστείς κάποιο επιπλέον συμπλήρωμα διατροφής.
  4. Φρόντισε να ελέγχεις τακτικά τα επίπεδα του σιδήρου, της βιταμίνης B12 και του φυλλικού οξέος κάνοντας τις σχετικές αιματολογικές εξετάσεις.
  5. Αύξησε την κατανάλωση των οσπρίων και γαλακτοκομικών.
  6. Προτίμησε τυρί με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.
  7. Συνδύασε τα όσπρια με το ρύζι, τα μακαρόνια ή την πατάτα για μεγαλύτερη πρόσληψη πρωτεϊνης.
  8. Αύξησε την κατανάλωση της βιταμίνης C, για να πετύχεις τη μέγιστη απορρόφηση σιδήρου.

Και vegan και έγκυος: Η χορτοφαγία έχει και τα καλά της

Η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά αντιμετωπίζει αποτελεσματικά και την ενοχλητική δυσκοιλιότητα, ένα φαινόμενο συχνό κατά την εγκυμοσύνη.

Μία χορτοφαγική δίαιτα προσφέρει επιπλέον βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ είναι το στήριγμα της εγκύου για την αντιμετώπιση των αιμορροϊδων (οι οποίες εντείνονται από την εμφάνιση της δυσκοιλιότητας).

Το ιδανικό για μία μέλλουσα μανούλα θα ήταν να διατηρήσει τα καλά της χορτοφαγίας, συνδυάζοντάς τα με τις υπόλοιπες τροφικές ομάδες που θα της συστήσει ένας Διατροφολόγος και φυσικά ο γιατρός της.

Write A Comment