Γήρανση: 5+ 3 λάθη που την επιταχύνουν - TFM.gr

Γήρανση, ένα θέμα που απασχολεί τη σύγχρονη γυναίκα, η οποία κουράζεται πολύ και έχει λίγο διαθέσιμο χρόνο για τον εαυτό της. Στην έλλειψη χρόνου και στην κούραση έρχεται να προστεθεί και το stress της καθημερινότητας, το οποίο σίγουρα συμβάλλει στην επιτάχυνση της γήρανσης.

Για όλα όμως υπάρχει λύση. Έτσι και για την αντιγήρανση. Ακόμη κι αν δεν είσαι από τις τυχερές που έχουν το λεγόμενο «καλό γονίδιο».

Ας ξεκινήσουμε παρατηρώντας τα λάθη και σταματώντας να  σαμποτάρουμε τον εαυτό μας. Πως το κάνουμε αυτό το σαμποτάζ; Με τη λάθος διατροφή και τα ακατάστατα γεύματα, την κακή ψυχολογία, την έλλειψη ύπνου και την παντελή απουσία της άσκησης από την καθημερινότητά μας ή αντίστοιχα την υπερβολικά καθιστική ζωή.

Ποτέ όμως δεν είναι αργά για να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους μας και ν’ αλλάξουμε συνήθειες. Όταν μάλιστα τα σύντομα αποτελέσματα θ’ αρχίζουν να μας εντυπωσιάζουν, τότε δε θα θέλουμε να σταματήσουμε τη σωστή προσπάθεια για καλύτερη υγεία, περισσότερη ευεξία και σχεδόν φυσική αντιγήρανση.

5+ 3 λάθη που μάς φέρνουν πιο κοντά στις ρυτίδες


1. Μας “τρώει” η δουλειά
To θέμα αυτή την περίοδο είναι να έχουμε δουλειά, λένε κάποιοι. Από την άλλη, μία κακή δουλειά- είτε από οικονομική άποψη είτε από την πλευρά της εξέλιξης ή του δύσκολου, κουραστικού ωραρίου- αυξάνει τις πιθανότητες για καρδιοαγγειακά νοσήματα, επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης και μειώνει το χρόνο που αφιερώνουμε στην προσεκτική διατροφή και τη συστηματική άσκηση.

Το χρόνιο στρες μπορεί επίσης να “γεράσει” και το μυαλό μας! Τι σημαίνει αυτό; Η μνήμη μας ασθενεί, δίνοντας βαρύτητα σε πρόσφατα κυρίως γεγονότα και οι ικανότητες προγραμματισμού, ταχύτητας, απόδοσης, συνεργασίας και καλής οργάνωσης δείχνουν να μειώνονται.

Η λύση: Αν τα παραπάνω αλλάζουν δύσκολα, πρόσθεσε απλά κάποιες ώρες ή έστω λεπτά στην καθημερινότητά σου κατά τα οποία θα κάνεις πραγματικά ό,τι σου αρέσει!

2. Κάνουμε block στα λιπαρά
Οι περισσότερες γυναίκες όσο μεγαλώνουμε έχουμε την τάση να κόβουμε τα λιπαρά από τη διατροφή μας, για να μην πάρουμε κιλά.

Ναι, γλιτώνουμε θερμίδες αλλά έχεις σκεφτεί ότι υπάρχουν κι υγιεινά λιπαρά οξέα όπως τα Ωμέγα- 3 που βοηθούν στην αναδόμηση του δέρματος, στην καλύτερη πνευματική και καρδιακή λειτουργία ενώ ταυτόχρονα καταπολεμούν τον διαβήτη, ενισχύουν τη μνήμη κι αυξάνουν τη διάρκεια ζωή;

Η λύση: Καλό θα ήταν ν’ αυξήσουμε την πρόσληψη των βιταμινών B, C, D, E, των λιπαρών Ωμέγα- 3 και να προσθέσουμε στη διατροφή μας λίγο περισσότερο παρθένο ελαιόλαδο, ανάλατους ξηρούς καρπούς, άπαχο βούτυρο και τυρί.

Αποτελεσματικά βοηθούν ακόμη ο σολωμός και το αβοκάντο.


3. Θεωρούμε τον ύπνο χάσιμο χρόνου
To τυπικό 8ωρο ύπνου έχει για πολλούς γίνει μία πολυτέλεια. Οι ειδικοί όμως λένε πως αυτές οι ώρες καθημερινού ύπνου είναι γιατρικό για τον οργανισμό μας!

Η έλλειψη ύπνου απελευθερώνει την ορμόνη κορτιζόλη που μας γερνάει τόσο ψυχικά, σε θέματα αντοχής και διάθεσης, όσο και εξωτερικά. Δεν καλύπτονται με κρέμες δηλαδή τα σημάδια… Έρευνες δείχνουν πως άνθρωποι που δεν έκαναν καλό κι επαρκή ύπνο για περίπου πέντε χρόνια ενώ διένυαν τη μέση ηλικία, γέρασαν με ταχύτητα επτά χρόνων.

Η λύση: Πρέπει ν’ απολαμβάνουμε περίπου 7, 5 ώρες ανενόχλητου ύπνου. Έτσι μόνο ο οργανισμός αναπαύεται, βρίσκει ξανά τις δυνάμεις του, ρυθμίζει το μεταβολισμό, ισορροπεί τις ορμόνες, χαρίζει ελαστικότητα στην επιδερμίδα κι επιδιορθώνει τα όποια προβλήματα επηρεάζουν τη μνήμη και την υγεία μας.


4. Κάνουμε «τσιγκουνιές» στο σεξ
Το σεξ μάς κάνει να νιώθουμε προφανώς χαρούμενοι! Ταυτόχρονα όμως τονώνει τον οργανισμό, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθάει το μεταβολισμό, συμβάλλει στην καύση θερμίδων, ρυθμίζει τις ορμόνες και σύμφωνα μ’ έρευνες μπορεί να μας χαρίσει μέχρι και οκτώ χρόνια επιπλέον ζωής.

Επίσης προκαλεί την παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών που μας κάνουν να φαινόμαστε πιο νέες και τονώνει τους μυς.

Μάλιστα σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε αναφέρει πως η έλλειψη σεξ, επιταχύνει και βιολογικά τη γήρανση αφού επιταχύνει την εμμηνόπαυση.

Η λύση: Το αυτονόητο! Περισσότερο σεξ μέσα στην εβδομάδα, περισσότερη φαντασία για χαλάρωση, καλοπέραση κι όλα τα παραπάνω.

5. Πάμε γυμναστήριο όποτε το θυμόμαστε
Εδώ τα θέματα είναι δύο. Καταρχάς κάθε χρόνο μετά τη δεκαετία των 30 οι γυναίκες χάνουν περίπου το 5% της μυϊκής μας μάζας.

Kατά δεύτερον κάθε δέκα χρόνια μετά την ηλικία των 40 ετών χάνουν επίσης έναν πόντο από το υπερήφανο ύψος τους.

Όταν μάλιστα δε διατηρούμε την καλή στάση του σώματος ενισχύουμε τα παραπάνω προβλήματα και δεν αφήνουμε τους μύες να δουλέψουν όπως προορίζονται.

Η λύση: Για να διατηρήσουμε τη φόρμα μας, την ελαστικότητά μας, την άνεση στις κινήσεις, τη δύναμη, την αντοχή αλλά και για ν’ αποφύγουμε πόνους στην πλάτη, τα πόδια, τα χέρια ή τη μέση (ειδικά όταν κάνουμε για χρόνια καθιστική ζωή), πρέπει να εντάξουμε τη συστηματική άσκηση στην καθημερινότητά μας.

Οι ειδικοί μάλιστα προτείνουν να κάνουμε τρεις φορές την εβδομάδα και για περίπου 20 λεπτά ασκήσεις αντιστάσεων. Αυτές μπορούν να γίνουν είτε με βάρη είτε χωρίς (push ups, πιέσεις, καθίσματα κτλ).

Το ιδανικό είναι να μοιράζουμε τις ημέρες μας, αν δεν είναι εφικτό τις ώρες μας, σε αερόβιο και βάρη.

Έτσι συνδυάζουμε τα βάρη με πέντε φορές την εβδομάδα αερόβια άσκηση, για 30 λεπτά (τρέξιμο, περπάτημα, ποδήλατο, cardio, κολύμβηση). Τέλος δεν ξεχνάμε τη σωστή, ευθυτενή στάση του σώματός σας διατηρώντας κάτω τους ώμους, ίσια την πλάτη, μέσα την κοιλιά κι έξω το στήθος.

Γήρανση: Bonus λάθη που την επιταχύνουν

Τα «δίνουμε όλα» στον ήλιο: Όσο και να αγαπάμε τον ήλιο, προσπαθούμε να μην του τα «δίνουμε» όλα. Φοράμε χειμώνα καλοκαίρι αντηλιακή προστασία και προσέχουμε τον χρόνο που εκτιθέμεθα στον ήλιο.

Λυγίζουμε μπροστά στη ζάχαρη: Πρέπει να φανείς βράχος και να περιορίσεις την κατανάλωση της ζάχαρης- από όποια τροφή κι αν αυτή προέρχεται- στις 6, 5 κουταλιές ημερησίως.

Αμελούμε γεύματα και δε μαγειρεύουμε τόσο τακτικά: Η ισορροπημένη διατροφή βελτιώνει την υγεία και την ευεξία, άρα και την ομορφιά. Ξεκίνησε με μικρούς, ρεαλιστικούς στόχους και προχώρησε στην υιοθέτηση πιο υγιεινών συνηθειών σε ό,τι αφορά στη μαγειρική.

Write A Comment