9+ 1 συμπληρώματα διατροφής για ένα δυνατό ανοσοποιητικό - TFM.gr

Σε κάθε περίπτωση η δύναμη ξεκινάει από μέσα μας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να διατηρούμε καλή ψυχολογία και να ικανοποιημένο το σώμα μας. Ένας από τους πιο καταλυτικούς παράγοντες για να συμβεί αυτός ο πολύτιμος και αποτελεσματικός συνδυασμός της ανεβασμένης διάθεσης και του δυνατού ανοσοποιητικού που λαμβάνει όσα χρειάζεται, είναι η πρόσληψη των βιταμινών μέσα από τη διατροφή και τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής.

Πράγματι, τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες αποτελούν ασπίδα για εξωγενείς παράγοντες όπως είναι ένας ιός ή μία ίωση αλλά και μία πηγή χαράς για το σώμα και το πνεύμα.

Βιταμίνη C, η τονωτική

Η βιταμίνη C δεν παράγεται από τον οργανισμό και δεν αποθηκεύεται, οπότε πρέπει να προσλαμβάνεται εξωγενώς. Η αντιοξειδωτική αυτή βιταμίνη, η οποία προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες δεσμεύοντας τις ελεύθερες ρίζες, βοηθά ώστε τα κύτταρα να παραμένουν άθικτα και να συνεχίσουν τις διαδικασίες μεταβολισμού. Φαίνεται να ενισχύει τη δράση των αντισωμάτων και των λευκών αιμοσφαιρίων τονώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα.

Βιταμίνη D, η “οργανωτική”

Γνωστή και ως «βιταμίνη του ήλιου». Αποτελεί μια βιταμίνη στην οποία ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού εμφανίζει έλλειψη ή ανεπάρκεια. Τα Τ – λεμφοκύτταρα διαθέτουν υποδοχείς της βιταμίνης D και αποκρίνονται ανοσολογικά προς την καταπολέμηση του εισβολέα ύστερα από αφθονία αυτής στο αίμα και επαρκής σύνδεσής της στους υποδοχείς. Απαραίτητη, λοιπόν, για την εύρυθμη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι η χορήγηση βιταμίνης D με συμπληρώματα διατροφής.

Εχινάκεια, η προστατευτική

Η εχινάκεια είναι ένα φυτό του οποίου η χορήγηση φαίνεται να διεγείρει τα μακροφάγα και άλλα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να ενεργοποιηθούν και να παράγουν κυτοκίνες. Αυξάνεται με αυτόν τον τρόπο η φαγοκυττάρωση και η πρόσληψη ξένων σωματιδίων. Αντενδείκνυται η χορήγηση σε άτομα με αυτοάνοσα νοσήματα και καρκίνο.

Προβιοτικά και πρεβιοτικά: Ενισχύουν την ανοσοαπόκριση

Το έντερό μας είναι ο δεύτερος εγκέφαλος. Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που συμβιώνουν με εμάς.  Διαμορφώνουν τη λειτουργία των μακροφάγων, των Τ και Β λεμφοκυττάρων και προωθούν την ανοσολογική απόκριση ύστερα από τη σύνδεση με τους υποδοχείς τους, οι οποίοι βρίσκονται στα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα πρεβιοτικά είναι τα δυσαπορρόφητα συστατικά των τροφών, τα οποία αποτελούν τροφή για τα προβιοτικά και τα βοηθούν να πολλαπλασιαστούν και να είναι επαρκή ώστε να ενισχύσουν την ανοσοαπόκριση.

Βιταμίνη Β6, η “δραστήρια” βιταμίνη

Η βιταμίνη Β-6 εμπλέκεται σε πάνω από 100 ενζυμικές αντιδράσεις του μεταβολισμού. Διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον πρωτεϊνικό μεταβολισμό και σε μονοπάτια που σχετίζονται με τη βέλτιστη την ανοσοποιητική λειτουργία.

Πρωτόγαλα: Ένα από τα συμπληρώματα διατροφής για “ανοσία”

Το πρωτόγαλα είναι το γαλακτώδες υγρό που παράγεται από τους μαστούς των θηλαστικών πριν από το γάλα του θηλασμού. Περιέχει σε υψηλότερες ποσότητες από το αγελαδινό γάλα ανοσοσφαιρίνες  IgA, IgG και IgM, οι οποίες ενισχύουν την ανοσολογική απόκριση καταπολεμώντας ιούς και βακτήρια.

Astragalus Root για επιπλέον προστασία

 Το φυτό astragalus που έχει χρησιμοποιηθεί στην κινέζικη ιατρική  φαίνεται να έχει ανοσορυθμιστικές ιδιότητες, συμπεριλαμβανομένης της επαγωγής ενεργοποίησης των Τ-κυττάρων, καθώς και ενζύμων που εμπλέκονται σε ανοσολογικά μονοπάτια.

Ψευδάργυρος για περισσότερη υγεία

Ο ψευδάργυρος εντοπίζεται σε μια πρωτεΐνη του ανοσοποιητικού συστήματος την α-μακροσφαιρίνη, η οποία ρυθμίζει την ανάπτυξη των λεμφοκυττάρων  κι έτσι η επαρκής πρόσληψη αυτού, εξασφαλίζει ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Φύλλα ελιάς για πολυφαινόλες

Το εκχύλισμα φύλλων ελιάς περιέχει πολύ μεγαλύτερο αριθμό πολυφαινολών σε σχέση με το παρθένο ελαιόλαδο. Μελέτες έχουν δείξει ότι χορήγησή τους αύξησε τον αριθμό των φυσικών κυττάρων «δολοφόνων», καθώς και την ενεργοποίηση των Τ-λεμφοκυττάρων, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα.

Β- Γλυκάνες, τα “αντιικά” συμπληρώματα διατροφής

Είναι πολυσακαχαρίτες που απαντώνται σε διάφορα δημητριακά και διαφόρους τύπους μανιταριών. Φαίνεται να ενισχύουν τα μακροφάγα και τη δράση των φυσικών κυττάρων «δολοφόνων», αυξάνοντας τη δράση έναντι των ιών και την άμυνα απέναντι σε λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού.

Πριν επιλέξετε οποιοδήποτε από τα συμπληρώματα διατροφής, συμβουλευτείτε το φαρμακοποιό ή το διατροφολόγο σας, ώστε να σας συστήσει το κατάλληλο για σας με βάση το ιστορικό σας και τις ανάγκες σας.