ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Άνοιξη και σωματικό βάρος: Ανεβασμένη διάθεση, λιγότερα κιλά

Pinterest LinkedIn Tumblr

Άνοιξη και σωματικό βάρος, έφτασε η εποχή που θα ανεβάσουμε τη διάθεσή μας και θα κατεβάσουμε τα νούμερα της ζυγαριάς.

Πόσο διαφορετικοί είμαστε, σε σχέση με το ζήτημα των κιλών και του fitness, στην τωρινή καραντίνα σε σχέση με την πρώτη; Η αλήθεια είναι πως είμαστε πολύ διαφορετικοί. Πέρυσι τέτοιο καιρό που όλα ξεκινούσαν, οι περισσότεροι έβρισκαν διέξοδο στη φυσική δραστηριότητα όπως είναι το περπάτημα και το ποδήλατο. Ακόμη έβρισκαν έξυπνες ιδέες για γυμναστική στο σπίτι μέσα από διαδικτυακά προγράμματα. Πολύ λίγο χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.

Στη φάση όμως που διανύουμε τώρα, φαίνεται να έχει επέλθει έντονη κόπωση κι η ψυχολογική διάθεση των περισσότερων να είναι αισθητά πεσμένη. Αυτό σχετίζεται με επιπτώσεις στην κατανάλωση φαγητού, καθώς και στη φυσική δραστηριότητα.

Άνοιξη και σωματικό βάρος: Διατροφικές συμβουλές για επαναφορά βάρους

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα πλούσιο πρωινό που θα σας δώσει ενέργεια και θα σας κρατήσει χορτάτους για περισσότερη ώρα.
  • Έχετε κοντά σας μικρά θρεπτικά σνακ αν πεινάσετε (πχ φρούτα, ξηρούς καρπούς, γιαούρτι κτλ).
  • Προτιμήστε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά (γάλα, τυρί, γιαούρτι).
  • Επιλέξτε προϊόντα ολικής άλεσης (δημητριακά, ψωμί, μακαρόνια) που θα εξασφαλίσουν κορεσμό για περισσότερη ώρα.
  • Προτιμήστε λιπαρά ψάρια 2 φορές την εβδομάδα.
  • Ανακαλύψτε τα υποκατάστατα ζάχαρης.
  • Προτιμήστε ολόκληρα φρούτα αντί για χυμούς.
  • Φροντίστε να συνοδεύετε με σαλάτα το κάθε σας γεύμα και ξεκινήστε να τρώτε από αυτή.
  • Ανακαλύψτε αντί για το αλάτι το λεμόνι και τα μπαχαρικά.
  • Φροντίστε να τρώτε όταν πεινάτε και όχι από αδράνεια ή συναισθηματικά.
  • Είναι ωφέλιμο να τρώτε το γεύμα σας με ησυχία και συγκεντρωμένα και όχι μπροστά από την τηλεόραση, καθώς και να μασάτε αργά, να αισθάνεστε τη γεύση του και την έλευση του κορεσμού.
  • Αν νιώθετε ότι θέλετε να τσιμπολογήσετε, διαβάστε ένα βιβλίο ή βγείτε μια βόλτα.
  • Φτιάξτε σπιτικά γλυκά με υγιεινά υλικά κι απολαύστε τα.
  • Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα με οτιδήποτε σας χαροποιεί και να το κάνετε με ευχαρίστηση.

Τροφές για ανεβασμένη διάθεση

  • Καφές:  η καφεϊνη και το χλωρογενικό οξύ που περιέχει αυξάνουν τη διάθεση μέσω δράσης στον εγκέφαλο
  • Λιπαρά ψάρια: περιέχουν ω-3 λιπαρά που φαίνεται να «αντεπιτίθενται» στην  κατάθλιψη.
  • Μπανάνες: περιέχουν Β6 που συνεισφέρει στη σύνθεση της σεροτονίνης και φυτικές ίνες οποίες βοηθούν στην φυσιολογική λειτουργία των ωφέλιμων βακτηρίων του εντέρου.
  • Μαύρη σοκολάτα: περιέχει καφείνη και θεοβρωμίνη που αυξάνουν την αιματική ροή στον εγκέφαλο και τονώνουν τη διάθεση.
  • Κεφίρ : περιέχει φιλικούς μικροοργανισμούς που ενισχύουν την χλωρίδα του εντέρου, η οποία συνδέεται με την αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης και άρα καλής διάθεσης.
  • Βρώμη: περιέχει φυτικές ίνες οι οποίες σταθεροποιούν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα και αποτελούν το υπόστρωμα για τη εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.
  • Ξηροί καρποί και σπόροι: περιέχουν τρυπτοφάνη, ψευδάργυρο και σελήνιο που υποστηρίζουν την λειτουργία του εγκεφάλου.
  • Όσπρια: είναι πλούσια σε βιταμίνες Β οι οποίες δρουν στο νευρικό σύστημα και επιτρέπουν την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των νευρικών κυττάρων και θεωρούνται ενισχυτικές της διάθεσης.

Για περισσότερες και πιο στοχευμένες συμβουλές απευθυνθείτε στον διατροφολόγο και τον ψυχοθεραπευτή σας, ο οποίος θα σας κατευθύνει ανάλογα με το ιστορικό και τις ανάγκες σας.

Write A Comment