Διαλογισμός: Μην περιμένεις ΤΗΝ αλλαγή με την πρώτη - TFM.gr

Ο διαλογισμός ήρθε σε πολλών τη ζωή κατά την περίοδο που μέναμε σπίτι, αφού μας βοηθούσε να διατηρήσουμε την ισορροπία εσωτερικά και εξωτερικά κατά την καραντίνα.

Πράγματι, ένα από τα πρώτα πράγματα που προσφέρει το meditation είναι η ειρήνη και η ηρεμία στην ψυχή μας. Η συνέχεια είναι μοναδική, αφού αυτή η γαλήνη περνάει σταδιακά από την ψυχή και το πνεύμα στο σώμα και κάθε έκφανση της καθημερινότητά μας.

Τι πρέπει να γνωρίζεις αν είσαι αρχάριος

Αρχικά να ξέρεις ότι τα αποτελέσματα δε θα τα δεις αμέσως, δηλαδή δε θα τα απολαύσεις από την πρώτη φορά που θα διαλογιστείς. Για να μπορέσεις να χαρείς τα οφέλη του διαλογισμού, χρειάζεται πρώτα να μάθεις πως γίνεται και κυρίως να νιώσεις αυτό που κάνεις.

Θέλει υπομονή, επιμονή και εξάσκηση. Γι’ αυτό άλλωστε χαρακτηρίζεται ως “πρακτική”. Πρακτική για το πνεύμα, το σώμα και πρακτική για καλύτερη αναπνοή.

Διαλογισμός και οφέλη

Για τον καθένα που διαλογίζεται, τα οφέλη είναι μοναδικά και διαφορετικά. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες κοινές αναφορές όπως είναι:

  • Ηρεμία
  • Ειρήνη
  • Ενίσχυση συγκέντρωσης
  • Λιγότερο stress
  • Περισσότερη ευγνωμοσύνη
  • Κατανόηση του εαυτού και των θέλω μας
  • Λιγότερη ανησυχία για το μέλλον

Ο διαλογισμός σε οδηγεί σταδιακά να είσαι στο παρόν της ζωής σου και να απολαμβάνεις την κάθε στιγμή που βρίσκεσαι εδώ. Τα πράγματα δε θα είναι ποτέ τέλεια γιατί έτσι είναι η ζωή, αλλά θα είσαι πολλά βήματα πιο κοντά σε αυτό που εσύ θεωρείς ως «τέλειο».

Το meditation είναι η πρακτική που θα δώσει μορφή σε κάθε συνήθειά σου.

Πως να ξεκινήσεις διαλογισμό

Ξεκίνησε αφιερώνοντας δύο λεπτά την ημέρα, σε αυτόν. Συνέχισε προσθέτοντας καθημερινά άλλα 2 λεπτά την ημέρα, για μία εβδομάδα. Έτσι στο τέλος της εβδομάδας, θα έχεις επιτύχει δέκα λεπτά διαλογισμού την ημέρα.

Μην αγχώνεσαι πολύ για τη διαδικασία. Για παράδειγμα, που θα κάτσεις να διαλογιστείς, αν το μυαλό σου θα είναι συγκεντρωμένο κτλ. Μπορείς να κάνεις διαλογισμό στον καναπέ, στην καρέκλα, στο κρεβάτι, στο πάτωμα, στον κήπο σου, στο μπαλκόνι… Όπου αρκεί να νιώθεις άνετα και να έχεις ησυχία.

Νιώσε τις σκέψεις που σε απασχολούν περισσότερο καθημερινά. Επικεντρώσου στα συναισθήματα που κυριαρχούν την ημέρα σου, συνήθως. Αυτά μπορεί να είναι “κούραση”, “άγχος”, “στενοχώρια” κ.ά.

Το μυαλό σου θα χρειαστεί καιρό να μπει στη διαδικασία και να συγκεντρωθεί απόλυτα σε αυτό που κάνεις. Δεν πειράζει, όσο προσπαθείς η πρακτική βελτιώνεται. Τα λάθη είναι ευπρόσδεκτα, γιατί κι αυτά είναι δικά σου. Οι σκέψεις μας άλλωστε είναι σαν “μικρά εργοστάσια”, αφού παράγουν συνέχεια.

Κάνε ένα body scan του σώματός σου και των αναγκών του. Εστίασε στις ανάγκες!

Στο τέλος του διαλογισμού αποδέξου τον εαυτό σου, τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις ανάγκες του και ολοκλήρωσε το meditation με ένα πλατύ χαμόγελο ευγνωμοσύνης.

Write A Comment