Η θάλασσα μέσα μας: Τα οφέλη που απολαμβάνεις εκτός από τη θέα! - TFM.gr

Ο Ιπποκράτης χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τον όρο «θαλασσοθεραπεία», προκειμένου να περιγράψει τις θεραπευτικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού. Σε ποιες περιπτώσεις όμως η θάλασσα λειτουργεί θεραπευτικά για τον οργανισμό μας; Ο ιατρός παθολόγος Γεώργιος Τυρογιάννης, που δίνει μεγάλη βάση στα φυτικά συστατικά και στα στοιχεία της φύσης, μιλάει στο TFM για τα ουσιαστικά οφέλη της θάλασσας στην ψυχή και το σώμα μας.

Οι συχνές επισκέψεις στη θάλασσα έχουν θετικά αποτελέσματα σε έναν αριθμό παθήσεων. Άνθρωποι με δερματικές παθήσεις όπως ακμή, ψωρίαση και έκζεμα μπορούν να βρουν ανακούφιση στο θαλασσινό νερό. Αυτό συμβαίνει λόγω των ιχνοστοιχείων που βρίσκονται στο θαλασσινό αλάτι. Συγκεκριμένα το μαγνήσιο έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, και το θείο βοηθάει στον καθαρισμό του δέρματος. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του θαλασσινού νερού έχουν θετική επίδραση και στις  αρθρίτιδες. Τέλος, τα ιχνοστοιχεία που υπάρχουν στο νερό βοηθούν το αναπνευστικό σύστημα καθώς μειώνουν πιθανές φλεγμονές στις αναπνευστικές οδούς και έτσι ανοίγουν οι δίοδοι του οξυγόνου.

Το κολύμπι σε θαλασσινό νερό βελτιώνει την καρδιοαγγειακή λειτουργία του οργανισμού. Αλήθεια ή μύθος;

Είναι μια αλήθεια πως το κολύμπι βελτιώνει την καρδιαγγειακή λειτουργία καθώς είναι ήπιας μορφής άσκηση, η οποία ενεργοποιεί ευχάριστα το μυϊκό μας σύστημα. Έρευνες έχουν δείξει πως ως άσκηση βοηθάει το κυκλοφορικό σύστημα και βελτιώνει την πίεση και τον καρδιακό παλμό.

Γιατί υπάρχει πλέον η τάση να καταναλώνουμε θαλασσινό αλάτι; Έχει αυξημένα οφέλη για την υγεία μας;

Το θαλασσινό αλάτι σε αντίθεση με το table salt έχει αυξημένη περιεκτικότητα ιχνοστοιχείων τα οποία βοηθάνε τον οργανισμό να παραμένει ενυδατωμένος χωρίς όμως να κατακρατάει υγρά. Επίσης οι ηλεκτρολύτες που βρίσκονται στο θαλασσινό αλάτι – μαγνήσιο, ασβέστιο, κάλιο και νάτριο – είναι απαραίτητοι για την υγεία του μυϊκού συστήματος, του εγκεφάλου και της καρδιαγγειακής υγείας. Έρευνες έχουν δείξει πως το μαγνήσιο στο θαλασσινό αλάτι όχι μόνο έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες αλλά βοηθάει και στην χαλάρωση του σώματος.

Πως επιτυγχάνει η θάλασσα να μας χαλαρώνει;

Η θάλασσα μάς χαλαρώνει και μάς ηρεμεί καθώς αποτελεί ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα. Το νερό έχει χαλαρωτικές ιδιότητες καθώς τα ιχνοστοιχεία που περιέχει επιτρέπουν στον οργανισμό να προσλαμβάνει περισσότερο καθαρό οξυγόνο. Ο ήχος των κυμάτων βοηθάει και αυτός στη χαλάρωση καθώς βοηθάει το νου να ησυχάσει.

Τι πρέπει να προσέχουμε στη θάλασσα

Κατά την παραμονή μας στη θάλασσα είναι σημαντικό να προσέχουμε και να προφυλασσόμαστε από τις δυνατές ακτίνες του ηλίου. Η χρήση αντηλιακού, με SPF 30+, βοηθάει στην προφύλαξη του δέρματος. Τις ώρες αιχμής (12μμ-4μμ) είναι βοηθητικό να βρίσκουμε κάποιο σκιερό μέρος ώστε να αποφύγουμε κάποια πιθανή ηλίαση. Επίσης πρέπει να καταναλώνουμε μεγάλη ποσότητα νερού για να αποφύγουμε πιθανές αφυδατώσεις.

Στα πόσα μπάνια βλέπουμε τη διαφορά;

Έρευνες έχουν δείξει πως το ελάχιστο όριο είναι τα 20 μπάνια, καθώς τότε ο οργανισμός φαίνεται να μπαίνει σε πιο ενεργή διαδικασία αφομοίωσης των θετικών αποτελεσμάτων. Ένας ικανοποιητικός αριθμός την εβδομάδα θα ήταν τρία μπάνια ώστε ο οργανισμός να ξεκινήσει να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.

Οι χειμερινοί κολυμβητές έχουν «γερό οργανισμό». Αλήθεια ή μύθος;

Κάτω από προϋποθέσεις η χειμερινή κολύμβηση είναι χρήσιμη σαν τρόπος άσκησης στο υγρό στοιχείο. Οι χειμερινοί κολυμβητές χτίζουν ένα καλό σύστημα θερμορύθμισης καθώς το σώμα τους μαθαίνει να προσαρμόζεται σε διάφορες θερμοκρασίες.  Η μειωμένη θερμοκρασία σε συνδυασμό με την άσκηση βελτιώνει τον μεταβολισμό. Τέλος η έκθεση στον ήλιο όλο το χρόνο φέρει θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό, όπως την δυνατότητα παραγωγής μεγαλύτερης ποσότητας βιταμίνης D3.

Γεώργιος Τυρογιάννης

Παθολόγος

Προμηθέως 10, Γλυφάδα (περιοχή Πυρνάρι)

2109680641