Κακές διατροφικές συνήθειες: Δεν έχεις μόνο εσύ! - TFM.gr

Κακές συνήθειες… Και ποιος δεν έχει; Όλοι έχουμε στην καθημερινότητά μας, που δεν ταιριάζουν με το εξιδανικευμένο healthy lifestyle που προσπαθούμε τόσο να υιοθετήσουμε.

Κάποιες φορές κατηγορούμε τον εαυτό μας και μας πιάνουν οι τύψεις όπως «γιατί το έφαγα τώρα αυτό;» και κάποιες άλλες λειτουργούμε πιο εκρηκτικά ξεσπώντας κυριολεκτικά τα συναισθήματά μας στο φαγητό.

Το αποτέλεσμα; Να μην ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής και γενικότερα ζωής, μπερδεύοντας τον οργανισμό μας.

Συνήθειες και πραγματικότητα

Γίνονται αυτόματα. Αυτό είναι το πρόβλημα. Η συνήθεια είναι κάτι που μας συμβαίνει πλέον μηχανικά, αφού για πολλά χρόνια ακολουθούμε το συγκεκριμένο μοτίβο και μας έχει γίνει βίωμα.

Οπότε μία παλιά κακή συνήθεια είναι σίγουρα πιο δυνατή από μία νέα, καλή. Όταν η συνήθεια γίνεται συμπεριφορά, τότε τα πράγματα περιπλέκονται και το κίνητρο που χρειαζόμαστε για να την αλλάξουμε, πρέπει να μας κάνει πραγματικά το κλικ.

Αχ, εκείνες οι «ευάλωτες» στιγμές…

Αποτελούν το άλλοθί μας. Σκέφτεσαι ότι είσαι πιεσμένος/ -η από τη δουλειά ή τα προσωπικά, γενικά έχεις κακή διάθεση και καταλήγεις με ένα παγωτό στο χέρι στον καναπέ. Πάλι δηλαδή γυρνάς στην ανάγκη της ζάχαρης, που αποδεδειγμένα πλέον όπως προειδοποιεί κι επίσημα πλέον, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεν κάνει καλό στον οργανισμό.

Δεν είναι η ευάλωτη στιγμή σου, που σε κάνει να περιπέσεις σε μία κακιά συνήθεια αλλά η δικαιολογία για να το κάνεις. Αν πιστεύεις μάλιστα ότι η απόλαυση δεν πηγαίνει παρέα με την υγιεινή διατροφή, λες μία ακόμη δικαιολογία στον εαυτό σου.

Τα 6+1 “κακά” της διατροφής σου

  1. Πίνουμε ελάχιστο νερό, ειδικά το χειμώνα ή τις πιο δροσερές εποχές. Έτσι ο οργανισμός μπερδεύει συχνά τη δίψα με την πείνα και μας οδηγεί σε ένα μεγάλο γεύμα.
  2. Τρώμα σε άτακτα χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα. Τα μεγάλα κενά στα γεύματά μας μπλοκάρουν τον μεταβολισμό και τις διάφορες λειτουργίες του οργανισμού όπως είναι αυτή του εντέρου.
  3. Θεωρούμε πως η ζάχαρη αποτελεί την καλύτερη λύση για να ανέβει η διάθεσή μας.
  4. Ξενυχτάμε και συνηθίζουμε να κοιμόμαστε αργά το βράδυ, ακόμη κι όταν είμαστε στο σπίτι.
  5. Θέτουμε υπερβολικούς στόχους για την αλλαγή στη διατροφή και την πιο υγιεινή ζωή μας, με αποτέλεσμα να μην τους τηρούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα.
  6. Δεν τρώμε πρωινό, γιατί “δεν προλαβαίνουμε”. Κι όμως, προλαβαίνεις και μάλιστα θα έχεις περισσότερη ενέργεια μέσα στην ημέρα και μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού, για να αποφύγεις τα ανθυγιεινά σνακ στο γραφείο.
  7. Τρώμε από ανία. Είναι αυτό που απλά βαριέσαι και τρως γιατί δεν κάνεις κάποια άλλη δραστηριότητα. Το χειρότερο μάλιστα είναι ότι συμβαίνει τις ώρες εργασίας, τις ώρες δηλαδή τότε που κάθεσαι και κάθεσαι και κάθεσαι…

Έτσι θα γίνουν Καλές οι Κακές Συνήθειες

  1. Να είσαι ενήμερος και αποφασισμένος για την αλλαγή που πας να κάνεις στη διατροφή και ζωή σου.
  2. Να διαχειρίζεσαι το καθημερινό stress με τη συστηματική άσκηση ή κάποιο χόμπι. Το ήξερες ότι η ισορροπημένη διατροφή περιορίζει και το άγχος βελτιώνοντας σημαντικά την ψυχολογική διάθεση;
  3. Να έχεις πάντα μαζί ενα πρωτεϊνικό σνακ.
  4. Να περιορίσεις το αλκοόλ σε δύο ποτήρια την εβδομάδα.
  5. Να αποβάλλεις από το διαιτολόγιό σου τα αναψυκτικά και ροφήματα με ζάχαρη.
  6. Να αντικαταστήσεις τη ζάχαρη με στέβια και γενικά να διατηρείς τον έλεγχο του σακχάρου σου.
  7. Να τηρείς τον χρυσό κανόνα “μικρά και συχνα γεύματα”.
  8. Να κοιμάσαι 8- 9 ώρες την ημέρα.
  9. Να αναζητήσεις το “γιατί” στις κακές συνήθειές σου.
  10. Να θέτεις μικρούς, εβδομαδιαίους στόχους και να κάνεις ένα βήμα τη φορά.
  11. Να τρως όταν πραγματικά πεινάς.
  12. Να εντάξεις το πράσινο τσάι στη διατροφή σου, ανεξαρτήτως εποχής.
  13. Να βρεις την απόλαυση δοκιμάζοντας υγιεινές επιλογές, μέχρι να καταλήξεις σε αυτές που σου αρέσουν περισσότερο.
  14. Να μασάς αργά και να ενημερωθείς περισσότερο για τη διαδικασία του mindful eating. Θα σε βοηθήσει πολύ!
  15. Να κάνεις ένα πλάνο διατροφής για κάθε εβδομάδα και να ετοιμάζεις τα γεύματά σου από νωρίς.

Και να σου πω κάτι; Στην τελική είμαστε πλάσματα της συνήθειας και θέλουμε τον χρόνο μας για κάθε αλλαγή. Αν το αποφασίσουμε και ξέρουμε γιατί το επιθυμούμε, είναι το μόνο σίγουρο ότι θα γίνει!

Write A Comment