Λιποδιαλύτες: Πως δρουν και τι πρέπει να προσέχουμε - TFM.gr

Οι λιποδιαλύτες είναι  συμπληρώματα διατροφήςπου περιέχουν εκχυλίσματα βοτάνων και διεγερτικά που χρησιμοποιούν τη διαδικασία της θερμογένεσης για να προκαλέσουν τελικά την άμεση απώλεια βάρους.

Το νούμερο ένα που πρέπει να γνωρίζουμε για τους λιποδιαλύτες, είναι ότι δρουν συμπληρωματικά στο αδυνάτισμα. Αυτό σημαίνει πως η ισορροπημένη κι εξατομικευμένη διατροφή έχει και πάλι τον πρώτο λόγο.

Οι λιποδιαλύτες και η θερμογένεση

Οι λιποδιαλύτες προκαλούν θερμογένεση. Η θερμογένεση με τη σειρά της συμβαίνει όταν η εσωτερική θερμοκρασία του σώματος αυξάνει σημαντικά, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρυθμός μεταβολισμού και κατά συνέπεια οι καύσεις του σώματος. Έτσι χάνουμε θερμίδες και λίπος!

Ο μύθος θέλει τους λιποδιαλύτες να δρουν για το αδυνάτισμα, ακόμη και όταν κάποιος δεν κινείται και δεν ασκείται. Στην πραγματικότητα όμως για ένα σταθερό και υγιές αποτέλεσμα, θέλουμε συνδυασμό διατροφής κι άσκησης με λιποδιαλύτες.

Ουσιαστικά οι λιποδιαλύτες δρουν κατά 20% στην απώλεια βάρους, ένα ποσοστό αρκετά σημαντικό αλλά όχι το πιο σημαντικό. Το υπόλοιπο 80% προϋποθέτει διατροφή και άσκηση. Οι προϋποθέσεις είναι σωστή, «ισορροπημένη» και σχετικά υποθερμιδική διατροφή με μικρά και συχνά γεύματα, εξειδικευμένη προπόνηση με έμφαση στις αερόβιες δραστηριότητες, κατάλληλη επιλογή προϊόντος και, κυρίως, σωστή κι εξατομικευμένη λήψη μέσα στα όρια της δοσολογίας που συνιστά ο κατασκευαστής.

Ένας ακόμη μύθος θέλεις τους λιποδιαλύτες να τους λαμβάνουμε χωρίς ιατρική συνταγή. Ναι, δε χρειάζεστε ιατρική συνταγή ΑΛΛΑ ο κατασκευαστής δε γνωρίζει το ιατρικό ιστορικό σας. Οπότε καλό θα ήταν να συμβουλευθείτε τον θεράποντα ιατρό ή φαρμακοποιό σας, που γνωρίζει τις ανάγκες του κάθε οργανισμού. Για παράδειγμα αν έχετε ιστορικό διατροφικών διαταραχών, διαβήτη, θυροειδούς, παχυσαρκίας, καρδιοαγγειακών παθήσεων, τότε πρέπει να ζητήσετε τη γνώμη του ειδικού.

Η γενική αλήθεια είναι πως οι λιποδιαλύτες ενεργοποιούν τον μεταβολισμό, αυξάνοντας τον μεταβολικό ρυθμό. Οι λιποτρόπες ουσίες δρουν είτε ενεργοποιώντας περισσότερο τον μεταβολισμό του λίπους (λιπόλυση), είτε αυξάνοντας τη διαπερατότητα των κυτταρικών μεμβρανών. Ορισμένα λιποδιασπαστικά συμπληρώματα δρουν με περισσότερους από έναν τρόπους:

  1. Διεγείρουν το μηχανισμό της λιπόλυσης
  2. Αυξάνουν τη σωματική θερμοκρασία (θερμογένεση), την κινητικότητα των λιπαρών οξέων και την ανθεκτικότητα του οργανισμού στην κόπωση
  3. Μειώνουν τη δράση των προσταγλανδινών και την χρησιμοποίηση γλυκογόνου («υδατανθράκων») ως πηγή ενέργειας
  4. Περιέχουν ουσίες που υποστηρίζουν τη διατήρηση του μυϊκού ιστού και κάποιο είδος διουρητικού βοτάνου που αυξάνει την αποβολή νερού

Λιποδιαλύτες: Περιέχουν τοξικές ή άλλες βλαβερές ουσίες;

Ως ασφαλή λιποδιασπαστικά συμπληρώματα θεωρούνται αυτά που βασίζονται σε λιποτρόπες βιταμίνες της ομάδος Β και σε αμινοξέα όπως η L – καρνιτίνη, ενώ επικίνδυνα θεωρούνται όσα περιέχουν μα – χουάνγκ, εφεδρίνη και διουρητικά βότανα.

Κάθε ουσία μπορεί να έχει παρενέργειες σε υπερβολική χρήση της και ο συνδυασμός πολλών διαφορετικών ουσιών στο ίδιο προϊόν μπορεί να τις μειώνει ή να τις αυξάνει.

Οι παρενέργειες, όπως συμβαίνει με κάθε παρασκεύασμα, μπορεί να υπάρξουν ή όχι, να είναι έντονες ή να περάσουν χωρίς καν να γίνουν αντιληπτές από το άτομο.

Υπάρχουν φυσικοί λιποδιαλύτες;

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που αυξάνουν ουσιαστικά τον μεταβολισμό μας- ή και τον ενεργοποιούν όταν εκείνος «κοιμάται»- εντατικοποιώντας τις καύσεις.

Αν λοιπόν ενταχθούν στη διατροφή μας και συνδυαστούν με συστηματική άσκηση, θα αρχίσουμε δικαιολογημένα να τους δίνουμε προτεραιότητα στα μικρά και μεγάλα γεύματά μας. Τέτοιες τροφές είναι το αβοκάντο, η γλυκοπατάτα, το σπανάκι, το γιαούρτι, τα ωμά αμύγδαλα, το ελαιόλαδο, το πράσινο τσάι, το μήλο και το αχλάδι, το γκρέιπφρουτ, τα αποξηραμένα δαμάσκηνα, το κεφίρ, η κινόα, η βρώμη, ο ανανάς, το σέλινο, ο σολομός και ο λιναρόσπορος.

Κυρίως τα ωμά λαχανικά εντάσσονται στους φυσικούς λιποδιαλύτες, αφού περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού ενώ το αβγό έχει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεϊνη και μάλιστα σε μεγαλύτερη βαθμό από αυτή του γάλακτος.

Write A Comment