Lockdown στο ψυγείο σου & αποτοξίνωση μετά τις γιορτές - TFM.gr

Έφτασε η στιγμή για ένα διαφορετικό lockdown, το οποίο σχετίζεται με τη διατροφή μας. Απολαύσαμε την ξεκούραση κατά την καραντίνα, μαγειρέψαμε πολύ, δοκιμάσαμε νέες συνταγές, είδαμε Netflix με το αγαπημένο μας delivery στο πιάτο και τώρα έφτασε η στιγμή να επανέλθουμε στους φυσιολογικούς ρυθμούς. Πως γίνεται μετά τις καλοκαιρινές διακοπές που λες να γυρίσω στο σπίτι για να μπω ξανά σε πρόγραμμα; Ε, κάπως έτσι…

Κι ενώ το lockdown συνεχίζεται, η ομάδα του TFM αποφάσισε να παίξει λίγο με τη συγκεκριμένη λέξη και να την αξιοποιήσει για κάτι που θα μας κάνει μελλοντικά χαρούμενους. Ένα υγιές και δυνατό σώμα με περισσότερη αντοχή, πιο λαμπερή επιδερμίδα, γερά μαλλιά και πολλή ενέργεια χάρη στις βιταμίνες, τα μέταλλα- ιχνοστοιχεία και τα πλούσια θρεπτικά συστατικά που θα λαμβάνουμε καθημερινά.

Αποτοξίνωση μετά τις γιορτές

Σε παλαιότερο άρθρο μας έχουμε εξηγήσει τι εννοούμε ως διατροφική αποτοξίνωση. Στην πραγματικότητα μιλάμε για μία πλούσια και ισορροπημένη διατροφή, που δε στερείται τίποτα από καμία τροφική ομάδα.

Η υγιεινή διατροφή είναι ο πιο σημαντικός τρόπος αποτοξίνωσης. Αρχικά, συστήνεται η αφαίρεση τροφίμων που παρεμβαίνουν στην αποτοξίνωση, όπως η ζάχαρη, τα trans και τα κορεσμένα λιπαρά οξέα.

Οι ευαισθησίες στα τρόφιμα μπορούν επίσης να σταματήσουν την απώλεια βάρους και να επιδεινώσουν την τοξικότητα, κάνοντας το έντερο πιο διαπερατό και επιτρέποντας στις τοξίνες να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος (γλουτένη, λακτόζη).

Η εστίαση στην αυτούσια κατανάλωση τροφίμων είναι πολύ σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μήλο περιέχει τουλάχιστον 700 διαφορετικά φυτοχημικά κι έτσι είναι καλύτερο να τρώμε το μήλο ως ένα από τα διάφορα τρόφιμα παρά να προσπαθήσουμε να αναπαράγουμε τα οφέλη του με μεμονωμένα συμπληρώματα διατροφής.

Τόσο απλά και τόσο κατανοητά. Πρακτικά αποτοξίνωση σημαίνει…

  • Περισσότερα φρούτα και λαχανικά, κάθε μέρα
  • Αυξημένη κατανάλωση νερού, 2 λίτρα την ημέρα
  • Κατανάλωση φυτικών ινών, ιδανικά στο πρωινό γεύμα
  • Περισσότερα όσπρια, που αποτελούν την πιο φυτική πηγή πρωτεϊνών
  • Ακόρεστα «καλά» λιπαρά οξέα
  • Μειωμένη κατανάλωση ζάχαρης
  • Κατανάλωση ειδικών συμπληρωμάτων διατροφής και υπερτροφών, που ενισχύουν τη διαδικασία της αποτοξίνωσης

Κάνε lockdown στο ψυγείο σου

Lockdown λοιπόν στις αγορές μας, αποφεύγοντας τις περιττές «επαφές» με μη υγιεινές επιλογές και «τηρώντας τις αποστάσεις» από το αλκοόλ, τα αναψυκτικά, τα κορεσμένα λιπαρά και τη ζάχαρη.

Όσο κι αν σου ακούγεται μία κοινή συμβουλή, αν εμπλουτίσεις το ψυγείο σου με φρούτα και λαχανικά και την τροφοδόχο της κουζίνας σου με δημητριακά ολικής άλεσης, λευκή κινόα, αλεύρι και ζυμαρικά ολικής άλεσης, energy bars για μετά την προπόνηση και βότανα για ζεστά ροφήματα όπως είναι η λουίζα, το φασκόμηλο και το τσάι του βουνού (βοηθούν πολύ στη διούρηση, άρα και στην κατακράτηση υγρών).

Αν λοιπόν δεν έχεις άλλη επιλογή, από την υγιεινή, τότε θα «αναγκαστείς» να αναζητήσεις πιο healthy συνταγές, να δοκιμαστείς σε μία άλλη κουζίνα και τελικά να απολαύσεις το κάθε γεύμα σου.

Bonus info για όσους δεν τηρήσουν το διατροφικό lockdown

  • Το αλκοόλ αφυδατώνει το σώμα.
  • Η υπερβολική επεξεργασία κάποιων τροφών μειώνει τη θρεπτική αξία και την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες.
  • Οι μεγάλες ποσότητες ζάχαρης επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.
  • Τα τρανς λιπαρά αυξάνουν επικίνδυνα τις πιθανότητες εμφάνισης κάποιας καρδιοαγγειακής νόσου.
  • Έπειτα από ένα μεγάλο και λιπαρό γεύμα, καλό είναι να αποτοξινώνουμε τον οργανισμό μας από το περιττό νάτριο μ’ ένα αποτοξινωτικό smoothie/ χυμό/ σαλάτα στο επόμενο γεύμα μας.

Write A Comment