Σύνδρομο Άγχους μετά τις Διακοπές: Το νιώθεις κι εσύ; - TFM.gr

Βρίσκεσαι στην παραλία που ανυπομονούσες να χαλαρώσεις εδώ και έντεκα μήνες, απολαμβάνεις τον ήλιο, τη θάλασσα, την καλή παρέα, το κοκτέιλ σου και ξαφνικά…. Μπουμ, όλα εξατμίστηκαν! Οι καλοκαιρινές διακοπές τελείωσαν κι εσύ καλείσαι μ ένα τεράστιο “πρέπει” να προσαρμοστείς στους ρυθμούς της πόλης και της δουλειάς. Τι έγινε ρε παιδιά; Που πήγε αυτή η αίσθηση ευφορίας και μόνιμης χαράς πρωί- βράδυ;

Ψυχραιμία, όλα τα ωραία ΔΕΝ τελειώνουν κάποτε όπως λέει η μισητή κατά τη γνώμη μας, παροιμία αλλά μπορούμε να βρούμε τρόπο να διατηρήσουμε την ομορφιά τους. Εξάλλου ο Γάλλος φιλόσοφος (Αλμπέρ Καμύ) το είπε, «Στη μέση του χειμώνα ανακάλυψα πως υπάρχει μέσα μου ένα αήττητο καλοκαίρι». Δεν έχουμε λοιπόν παρά να ανακαλύψουμε το δικό μας καλοκαίρι!

Τι έχω, γιατρέ μου;

Πάμε ξανά στα συναισθήματα που προκύπτουν κατά την επάνοδο από τις διακοπές. Κόπωση, υπνηλία, έλλειψη συγκέντρωσης, εκνευρισμός (πολύς εκνευρισμός!), θλίψη, νοσταλγία, απελπισία (δεν ξέρεις από που να πρωτοξεκινήσεις τις δουλειές), συναισθήματα που συνδυάζονται με αρνητικές σκέψεις. Όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές όταν δεν είμαστε πολύ καλά ψυχολογικά, οι αρνητικές σκέψεις αυξάνονται αφού εκεί ξεσπάει η ψυχολογία μας. Κάτι που ξέρουμε ότι δε μας αρέσει στην καθημερινότητα, τώρα το μεγενθύνουμε και τα βλέπουμε όλα- ή σχεδόν όλα- μαύρα.

Σύνδρομο Άγχους/ PVDS

Αυτό που σου συμβαίνει λοιπόν, είναι το γνωστό και απόλυτα υπαρκτό Σύνδρομο Άγχους μετά τις Διακοπές ή αλλιώς το PVDS (Post- Vacation Depression Syndrome). Το συγκεκριμένο Σύνδρομο παρουσιάζεται κυρίως σε νεαρά άτομα, έπειτα από μία περίοδο ξεκούρασης και χαλάρωσης. Συχνά συνοδεύεται από ταχυπαλμίες, δυσφορία, μυϊκούς πόνους και πιάσιμο, διατροφικές διαταραχές όπως ανορεξία ή υπερφαγία.

Έτσι θα ξεπεράσεις το Σύνδρομο Άγχους

Η επιστροφή από τις διακοπές πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μία πρόκληση και όχι σαν μία δυσάρεστη κατάσταση με υψηλές απαιτήσεις. Ο στόχος είναι να επενδύουμε στους 11 μήνες που διαρκεί η καθημερινότητά μας και όχι σ’ έναν Αύγουστο ή Σεπτέμβριο. Επομένως ας αφήσουμε στην άκρη την καταστροφολογία και ας βάλουμε ένα ευχάριστο πρόγραμμα στη ζωή μας, που θα μας κάνει ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ να νιώθουμε ότι είμαστε μέρος μίας όμορφης γιορτής.

Ας θέσουμε λοιπόν νέους, ρεαλιστικούς στόχους (προσωπικούς και επαγγελματικούς), να επανασυνδεθούμε με καλούς φίλους, να φροντίσουμε για ποιοτικό ύπνο και υγιεινή διατροφή (παράγοντες που αποδεδειγμένα βοηθούν στην αντιμετώπιση του PVDS), να απολαμβάνουμε διαλείμματα από τη ρουτίνα είτε αυτά είναι τα Σαββατοκύριακα είτε ένα απόγευμα στη μέση της εβδομάδας και να αυξήσουμε τη φυσική δραστηριότητα.

Σύνδρομο Άγχους: Επιπλέον βοήθεια

Αν πάλι βλέπεις ότι το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές ή γενικότερα το άγχος τη καθημερινότητας σε καταβάλλει και δε μπορείς να το αντιμετωπίσεις μόνος σου, ζήτησε τη βοήθεια ενός ειδικού ή βρες ένα συμπλήρωμα διατροφής που θα βελτιώσει τον ύπνο σου και θα σου δώσει επιπλέον ενέργεια. Τονίζουμε φυσικά ότι τα συμπληρώματα διατροφής είναι καλό να καταναλώνονται με την καθοδήγηση του φαρμακοποιού.

Επιπλέον tips για την επάνοδο από τις καλοκαιρινές διακοπές

  • Κάνε μία στρατηγική ταξινόμηση των εργασιών που έχεις.
  • Επέστρεψε στις δραστηριότητές σου πριν τελειώσει η άδεια. Αυτό θα σου δώσει μία επιπλέον περίοδο προσαρμογής.
  • Διατήρησε λίγο παραπάνω το look και mood των διακοπών με θετικές σκέψεις, συζητήσεις, εξορμήσεις και αντικείμενα που θυμίζουν διακοπές.
  • Οργάνωσε το επόμενο ταξίδι που θα κάνεις μέσα στο έτος.
  • Βάλε τις αγαπημένες φωτογραφίες των διακοπών στον χώρο σου.
  • Δώσε χρόνο στον εαυτό σου.
  • Μην κάνεις αισθητή την παρουσία σου στο γραφείο τις πρώτες ημέρες. Έτσι θα μπορέσεις να δουλέψεις χωρίς ενοχλήσεις και επιπλέον φόρτο εργασίας, μέχρι να νιώσεις ότι προσαρμόστηκες.
  • Ξεφόρτωσε αμέσως και άδειασε βαλίτσες. Διαφορετικά θα έχεις ένα ακόμη βάρος, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ότι κουβαλάς τα απομεινάρια των διακοπών για μέρες μαζί σου.
  • Τέλος αν σε προλαβαίνουμε στις διακοπές του Σεπτεμβρίου, φρόντισε να έχεις λειτουργήσει προληπτικά και να έχεις οργανώσει τον χρόνο σου πριν φύγεις διακοπές. Έτσι θα γνωρίζεις που πρέπει να δώσεις προτεραιότητα μόλις επιστρέψεις και όλα θα κυλήσουν πιο ομαλά. Αν πάλι δε σε προλάβαμε φέτος, διατήρησε αυτό το tip για του χρόνου.

Και καλή σεζόν!