Το ανοσοποιητικό ζητάει κάτι παραπάνω από Βιταμίνη C - TFM.gr

Η θερμοκρασία έχει αρχίσει να «πέφτει χαμηλά» και το ανοσοποιητικό μας δεν πρέπει να την ακολουθήσει. Το σώμα ζητάει περισσότερες βιταμίνες, ώστε να καταφέρει να θωρακιστεί απέναντι στον επίσης απαιτητικό χειμώνα και το κρυολόγημα. Οι πρώτες ιώσεις καραδοκούν και προτείνουμε να μην τις «καλοδεχθούμε»!

Η ισορροπημένη διατροφή, που δεν αποκλείει καμία τροφική ομάδα είναι το πιο σημαντικό. Συνδυαστικά μ’ ένα υγιές διατροφικό πλάνο όμως, καλούμαστε να βάλουμε στην ατζέντα μας περισσότερο και πιο ποιοτικό ύπνο, άσκηση για την αποβολή των τοξινών και επιπλέον ενυδάτωση (η πολύτιμη ενυδάτωση που «σώζει την κατάσταση» ανεξαρτήτως εποχής).

Τα βότανα στηρίζουν το ανοσοποιητικό

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικώ εποχής ενισχύουν τον οργανισμό μας. Υπάρχουν όμως και κάποια βότανα, που συμβάλλουν αποτελεσματικά στην περαιτέρω ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και μάλιστα με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ένα από αυτά είναι το Astragalus.

Το βότανο Astragalus αυτό χρησιμοποιήθηκε στην κινέζικη ιατρική για να διατηρήσει τα ανοσοποιητικό σύστημα υγιές. Μελέτη υποστηρίζει ότι το βότανο αυτό ελέγχει τα Τ-βοηθητικά κύτταρα, τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και επιταχύνει την επούλωση πληγών. Ο Astragalus φαίνεται να έχει αντιοξειδωτικές επιδράσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη βλαβών από ελεύθερες ρίζες.

Ο χειμώνας δε βγαίνει μόνο με Βιταμίνη C

Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη C υποστηρίζει την ανοσολογική λειτουργία του οργανισμού, καθώς χρειάζεται για τη βέλτιστη παραγωγή και λειτουργία αντισωμάτων. Υπάρχουν ενδείξεις ότι υψηλότερες δόσεις πέρα από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης C, βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις. Εκτός από την καθημερινή κατανάλωση εσπεριδοειδών και λαχανικών (μπρόκολο, πιπεριές, ντομάτα) μπορεί να ληφθεί κι ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C.

H βιταμίνη D όμως είναι εξίσου πολύτιμη και τον χειμώνα. Εκτός από τη δράση που έχει στην ενίσχυση της απορρόφησης του ασβεστίου από τα οστά, συνεισφέροντας στην οστική υγεία, διαδραματίζει σημαντική ορμονική δράση. Καταπολεμά τη φλεγμονή μέσω της αλληλεπίδρασης με τα μακροφάγα και άλλα κύτταρα του ανοσοποιητικού και ενεργοποιεί τα Τ – κύτταρα που επιτίθενται στον εισβολέα. Συντίθεται στο δέρμα ύστερα από έκθεση στην ήλιο κι έτσι η μη έκθεση στον ήλιο και η χρήση αντηλιακών καθιστούν αναγκαία την πρόσληψή της.

Ψευδάργυρος, ο αντιοξειδωτικός

Ο ψευδάργυρος έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην σύνθεση ενζύμων που συμμετέχουν σε κυτταρικές διαδικασίες φαγοκυττάρωσης, καθώς και στην επούλωση τραυμάτων. Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη ψευδαργύρου μείωσε τη διάρκεια των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος όπως βήχας, ρινική έκκριση και μυϊκούς πόνους. Έτσι, πέρα από την πρόσληψή του από τροφές όπως θαλασσινά, αυγά, όσπρια, ξηροί καρποί μπορεί να αποβεί χρήσιμη και η συμπληρωματική χορήγηση.

Ανοσοποιητικό και Προβιοτικά

Κι όμως! Το μεγαλύτερο ποσοστό του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκεται στον έντερο και είναι τα φιλικά μας βακτήρια ή προβιοτικά. Απαντώνται φυσικά στην εντερική οδό και παράγουν ουσίες, οι οποίες διατηρούν την ισορροπημένη λειτουργία του εντέρου, βελτιώνουν την ανοσολογική απόκριση και προστατεύουν από τη φλεγμονή. Από τη διατροφή λαμβάνονται από ζυμωμένα προιόντα, όπως το γιούρτι και το κεφίρ, ενώ μπορούν να ληφθούν και μέσω συμπληρώματος. Τα στελέχη των φιλικών βακτηριών που παρέχονται από το συμπλήρωμα θα πρέπει να μπορούν να επιβιώσουν από το οξύ του στομάχου και να αποικίσουν το έντερο ώστε να είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό.

Write A Comment